5
استاندار فارس در راستای کنترل اجاره بها در استان گفت:

افزایش بیش از ۲۵ درصد اجاره بها، به شورای حل اختلاف کشیده می‌شود

  • کد خبر : 5209
  • 30 اردیبهشت 1402 - 15:42
افزایش بیش از ۲۵ درصد اجاره بها، به شورای حل اختلاف کشیده می‌شود
 استاندار فارس درخصوص کنترل اجاره بها با اشاره به اینکه این بحث استانی نیست و مسئله‌ای ملی است، گفت: در استان ما اقداماتی را به منظور تسهیل شدن موضوع انجام داده ایم که یکی از آن‌ها ممانعت از عقد قرارداد با افزایش نرخ بیش از 25 درصد توسط بنگاه‌ه‌داران است که چنانچه بیش از این باشد موضوع باید در شورای حل اختلاف رسیدگی شود.

آونگ پرس، محمدهادی ایمانیه صبح امروز در نشست خبری، با اشاره به به خالی بودن ۲ میلیون خانه در کشور، گفت: به منظور کنترل اجاره بها در استان، مردم آمار خانه‌های خالی را که می‌شناسند از طریق سامانه مردم رسی اطلاع دهند و در همین راستا پویشی در قالب پویش مهربانی در تمدید اجاره‌بها راه‌اندازی شده است و استانداری قول داده است تا به برجستگان این عرصه از صاحب‌خانه‌هایی که قرارداد چندساله با مبلع ثابت میبندند یا اجاره را زیاد نمی‌کنند تجلیل کند.

وی ادامه داد: همچنین شورایی را به صورت ابتکاری در شورای حل اختلاف ایجاد کرده‌ایم تا چنانچه صاحبخانه‌ای قصد افزایش بیش از ۲۵ درصد نرخ اجاره بها را داشته باشد اولا هیچ املاکی حق اضافه‌کردن مبلغ مازاد را ندارد و دوم طرفیت باید به این  شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

وی افزود: اقدام دیگری که در استان انجام داده‌ایم این است که تمام بنگاه‌های غیر مجوز را با همکاری اتحادیه و اتاق اصناف شناسایی شوند و نسبت به صدور پروانه کسب و یا پلمپ آنان با توجه به شرایط اقدام کنند.

استاندار فارس در پاسخ به تغییرات در انتصاب مدیران استانی، گفت: به دلیل ضعف مدیریتی خصوصا در به کارگیری مدیران زیردست پیگیر تغییر در ۱۵ مورد از مدیر ارشد استانی هستیم که این موضوع هیچ ارتباطی با مسائل مالی و یا اخلاقی ندارد و درصورتی که موافقت وزارتخانه‌ها را جلب کنیم این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان فارس و تاکید بر اینکه زمان سفر هیئت دولت به استان مشخص نیست، گفت: بنای دولت در دور اول سفرها بر این بود که هفته‌ای یک سفر استانی داشته باشد، درحال حاضر این ملاک تغییر و تقریبا ماهی یک سفر شده است و فارس جز استان‌های در اولویت سفر است که ترجیح ما بر این است که این سفر مصادف با افتتاح آزاد راه شیراز- اصفهان و نهایی شدن انتقال آب از دریا باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شهرستان‌هایی که بالای ۸۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری را محقق کرده اند دربرنامه جدید سفر‌های شهرستانی قرار می‌گیرند، گفت: بنا داریم به دلیل پیگیری دلایل عدم تحقق مصوبات در شهرستان‌هایی که زیر ۵۰ درصد تحقق داشته‌اند و رفع موانع موجود خصوصا در شهرستان‌های محروم، به این شهرستان‌ها هم سفر کنیم که سفر به شهرستان‌های رستم و نورآباد که روند اجرای کار کمتر از ۶۰ درصد بوده است بر این اساس بود.

استاندار فارس در خصوص گزارش اخیر مرکز آمار درباره وضعیت اشتغال استان فارس، گفت: مرکز آمار هر فردی هم که بازنشسته شده است از اشتغال خارج شده تلقی کرده است و در برخی از فاکتور‌ها با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مبنای محاسبه و گزارش علمی نیست و با این کار اعتماد مردم از خدمات دولت سلب می‌شود و هرکسی در این خصوص پرسش و شک دارد از مدیرکل تعاون استان و وزارت می‌تواند پیگیری کند.

او درباره عدم پاسخگویی مدیران استانی گفت: این موضوع ماهیانه از سوی خبرنگاران بررسی شود و گزارش آن اعلام شود و مدیران غیر پاسخگوی استان در نگاه رسانه‌ها مشخص شود.

او با اشاره به اینکه امسال وضع استان در آب آشامیدنی نسبت به سال قبل بهتر است، بیان کرد: ۷۰ درصد مشکلات به نظر می‌رسد حل شده است و امید است که در طول سال مشکلات کم شود و در باره برق صنایع نیز پیش بینی می‌شود که مشکلات باشد و دولت همچنان تاکید دارد برق خانگی قطع نشود، اما به سراغ برق صنایع و کشاورزی می‌رود که این موضوع براساس برنامه زمانبندی وزارت نیرو خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف در کشور اصلاح نشده است، تصریح کرد: ۷ هزار مگابایت به تولید برق استان اضافه شده است، اما همچنان مصرف بالا است و به گفته آمارها مصرف در کشورما ۲ هزار مگابایت بیشتر از حد است.

ایمانیه در بحث پلمپ اماکن تجاری شیراز به دلیل عدم رعایت حجاب گفت: انجام این کار براساس قانون است و بر اساس مصوبه شورای امنیت است و من دراوردی نیست؛ در طرح ناظر یک در خصوص خودروهایی که سرنشین آن کشف حجاب می‌کند است که بعد از تذکر اقدام به قفل کردن خوردو می‌کنند و در ناظر ۲ فروشگاه‌هایی هم که  فروشنده کشف حجاب می‌کند ابتدا تذکر و بعد پلمپ فروشگاه را در پی دارد؛ در ناظر ۳، افرادی که در خیابان کشف حجاب می‌کنند توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شوند وبا انان از طریق نیروی انتظامی برخورد می‌شود و ناظر۴ بحث فضای مجازی است که چنانچه مواردی خلاف عفت عمومی باشد اقداماتی رخ می‌دهد.

ایمانیه در ادامه گفت: پلمب مجتمع نگین شیراز نیز طبق تصمیمات کشوری به دلیل عدم همراهی این مهم صورت گرفت.

استاندار فارس در خصوص نهضت ملی مسکن در استان، گفت: سهم فارس۲۴۰ هزار واحد بود که ۱۳۶ هزار نفر واجد شرایط بودند و از این تعداد در ۴ شهر شیراز، مرودشت، فسا و جهرم که بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند تامین زمین در حد مورد نیاز نیست اما در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر که اختیار تامین زمین به استان‌ها داده شده است زمین به طور کامل تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه اختیار تامین زمین در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در دست استان نیست و برعهده شورای عالی زمین و مسکن است، ادامه داد: فارس، اگر در تامین زمین رتبه اول را داراست، به دلیل برخورداری از اختیارات در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر است و اگر در نقاطی هم ضعف داریم به دلیل عدم اختیارات است.

ایمانیه به مشکلات پتروشیمی‌های داراب، جهرم، فیروزآباد و فسا اشاره کرد و گفت: پتروشیمی‌ها به مطالبه‌ای از قرارگاه خاتم الانبیاء تبدیل شود و این قرارگاه باید روند کار را ادامه دهد.

ایمانیه همچنین در خصوص آب آلوده کشاورزی، بیان کرد: بدون اغراق در این زمینه کم آورده ایم و موضوع به دستگاه قضا و دادستانی سپرده‌ایم تا مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و متخلفان این کار برخورد جدی خواهد شد و از قوه قضائیه درخواست داریم هر چه سریعتر این حکم را اجرا کند.

او در ادامه در خصوص تکمیل تالار مرکزی شیراز، گفت: تالار مرکزی نیز در سه سفری که وزیر ارشاد به شیراز داشتند بازدید شد و ۳۰ میلیارد اولیه به پیمانکار پرداخت شده است و وزیر قول داده است که مابقی را طی ۲ سال آینده پرداخت کنند و این پروژه در حال انجام است و از این رکودی که طی ۱۴ سال گذشته داشت خارج شده است.

استاندار فارس همچنین با تصریح بر اینکه انتقال آب از دریا به استان در حال انجام است و پروژه تعطیل نیست، افزود: هفته گذشته رئیس شورای راهبردی آب استان از پروژه بازدید و کار درحال انجام است و طبق جدول زمانبندی کارپیش رود و توافق نامه‌ای هم با پروژه شمال استان شده است و ۶ میلیون دلار پرداخت شده است و در کنار آب خلیج فارس هر ۵۰ کیلومتر یک شهرک گلخانه‌ای ایجاد کنیم که از آب دریا استفاده و این آب بیشتر کاربرد صنعت و فضای سبز شهری می‌رسد.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس سال‌ها خودکفایی تولید گندم تاوان داده است، بیان کرد: کشاورزان در منطقه زرقان و کربال باز هم کشت کرده اند به این امید که آب سد درود زن رها سازی می‌شود و به دلیل اینکه سال گذشته مشکلات اقتصادی زیادی داشتند از نظر انسانی صحیح نبود آب رها نشود و حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب اب از سد درودزن رها شد و درعین حال سطح زیر کشت افزایش دادند و سازمان جهاد قول داده است که امسال تلاش جدی برای اصلاح الگوی کشت داشته باشد و با کشاورزان جلسه داشتیم که کشت جایگزین داشته باشند و ارزش افزوده آن کمتر از برنج نباشد.

او در ادامه با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد مصوبات ریاست جمهوری در فارس محقق و این استان جزو استان‌های پیشتار است، گفت: البته برخی از اجرایی نشدن مصوبات به دلیل کمبود اعتبار ناقص مانده است.

استاندار فارس در خصوص هتل آسمان با تصریح بر اینکه مالک هتل آسمان فله‌ای تقاضا نکنند چرا که این هتل قبلا دچار آتش سوزی شده و آهن‌های ساختمان دچار ذوب شدگی شده است، گفت: مالک هتل آسمان با کمیته ۳ نفره کارشناسی بحران همکاری لازم را نداشته و تا کمیته بررسی نهایی اجازه ندهد، ما نیز مجوز افتتاح را نخواهیم داد چرا که حوصله تکرار حوادثی مشابه متروپل را نداریم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=5209

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.