1

گزارشی از بهبود نگرش نسبت به یهودیان در کتب درسی در مصر/ «کارزار بزرگ» ملی برای مقابله

  • کد خبر : 7376
  • 05 خرداد 1402 - 10:40
گزارشی از بهبود نگرش نسبت به یهودیان در کتب درسی در مصر/ «کارزار بزرگ» ملی برای مقابله
رسانه‌های اسرائیلی مطالعه جدیدی را منتشر کردند که حاکی از بهبود نگرش نسبت به یهودیان و توافق صلح با رژیم صهیونیستی در کتاب‌های درسی مصر است.

آونگ پرس ، محمد سیف الدوله، پژوهشگر متخصص در امور رژیم صهیونیستی و از مخالفان سرسخت عادی سازی روابط در گفت‌وگو با سایت خبری روسیا الیوم گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد بسیار خطرناک خواهد بود و نیاز به کارزار گسترده ملی برای مقابله با آن دارد و اولین گام لزوم بررسی صحت مطالب ذکر شده در گزارش است.

وی ادامه داد: «اگر این مطلب درست باشد، نیاز به یک کارزار ملی همه جانبه مانند لشکرکشی قدیمی دکتر نعمات فؤاد در دفاع از آب‌های نیل یا مانند کمیته دفاع از فرهنگ ملی است که در دهه هفتاد برای مقاومت در برابر عادی سازی تاسیس شد یا مانند کارزار دفاع از عربیت مصر در مقابل دعوت توفیق الحکیم در مارس ۱۹۷۸.

سیف الدوله افزود، هدف این است که مصر بی‌طرف بماند، همانطور که سوئیس در جنگ جهانی دوم بی‌طرف بود، یا مانند کمپین دفاع از سلیمان خاطر، یا مانند کمپین تحریم کالاهای آمریکایی و اروپایی که پس از انتفاضه سال ۲۰۰۰ تمام مصر را فرا گرفت.

پیش از این وبسایت خبری “بحدری حردیم” اعلام کرد، تغییر برنامه درسی مدارس در مصر به عنوان بخشی از اصلاحاتی است که توسط وزارت آموزش و پرورش در قاهره طی پنج سال گذشته انجام شده است.

در برنامه‌های درسی مدارس مصر، اشاره مثبتی به توافقنامه صلح بین قاهره و تل‌آویو وجود دارد و بر مزایای آن تاکید شده است.

این مطالعه که توسط مؤسسه تحقیقاتی “Impact” اسرائیل انجام شده است، نشان دهنده بهبود نگرش نسبت به یهودیان مصری است، زیرا این مطالعه به بیش از ۲۷۰ کتاب پرداخته است که از ابتدای اصلاح برنامه‌های درسی مدارس مصر تا کنون منتشر شده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که در کتاب‌های درسی که در برنامه‌های درسی دوره ابتدایی بازنویسی شده‌اند، پیشرفت قابل‌توجهی در رابطه با یهودیت وجود دارد و تعداد کمی از مطالب وجود دارد که صلح، مدارا و پذیرش دیگران را ترویج می‌کند.

این مطالعه نشان داد که انگیزه‌های یهودستیزانه و خشونت علیه یهودیان و اسرائیل که در کتاب‌های موازی قبلی وجود داشت، مانند نسبت دادن اعمال بد و ویژگی‌های منفی یهودیان مانند خیانت، تقلب و طمع، حذف شده‌اند.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=7376

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.