4

هشدار درباره تقلای اسرائیل برای الحاق مناطق حفاظت شده طبیعی کرانه باختری

  • کد خبر : 8207
  • 07 خرداد 1402 - 12:49
هشدار درباره تقلای اسرائیل برای الحاق مناطق حفاظت شده طبیعی کرانه باختری
وزیر کشاورزی فلسطین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که تل‌آویو برای الحاق مناطق حفاظت شده طبیعی در کرانه باختری از طریق اعمال قانون اسرائیل بر این مناطق، تلاش می‌کند.

آونگ پرس ،   به نقل از القدس العربی، ریاض العطاری، وزیر کشاورزی فلسطین در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین این اظهارات را در واکنش به اقدام کمیسیون دولتی امور قانون گذاری اسرائیل در بررسی پیش‌نویس قانون اجرای قانون درخصوص مناطق حفاظت شده طبیعی در کرانه باختری که مساحت آن حدود ۵۰۰ هزار دونم (هر دونم هزار متر مربع) است، مطرح کرد.

العطاری گفت: هدف از این پیش‌نویس قانون اسرائیل، ادامه عملیات الحاق مناطق به اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ بدون علنی کردن این امر است تا افکار عمومی برانگیخته نشود.

وی تصریح کرد: ما درمورد نیم میلیون دونم از مناطق حفاظت شده در کرانه باختری صحبت می‌کنیم که قانون اسرائیل می‌تواند این مساحت را که در ۱۲۰ مکان در کرانه باختری توزیع شده است، تحت تصرف خود درآورد.

این وزیر فلسطینی خاطرنشان کرد که صحبت درمورد نابودی گسترده مناطق حفاظت شده و چراگاه‌های فلسطینی است.

العطار این تصمیم اسرائیل را خطرناک توصیف کرد، چراکه میراث فرهنگی فلسطین را یهودی سازی کرده و آن را تحت تصرف درمی‌آورد و فلسطین منابع طبیعی خود و مساحت‌های گسترده که دارای تنوع حیاتی هستند و همچنین مساحتی که تحت کنترل اسرائیل درخواهد آمد، از دست خواهد داد.

وی گفت که حدود ۲۴۰ هزار دونم از میان ۵۰۰ هزار دونم که از سوی اشغالگران به عنوان مناطق حفاظت شده طبیعی رده بندی شده است اراضی شخصی متعلق به شهروندان فلسطینی است.

روز چهارشنبه روزنامه هاآرتص اسرائیل گزارش داد که کمیته قانون گذاری وزارتی اسرائیل در روز یکشنبه پیش‌نویس قانونی جهت تحمیل قانون اسرائیل بر مناطق حفاظت شده طبیعی و مکان‌های بناهای یادبود در کرانه باختری و نوار غزه را بررسی می‌کند.

این پیش‌نویس قانون این اختیار را به وزیر داخلی اسرائیل می‌دهد که آن مکان‌های اشغال شده از سال ۱۹۶۷ را “مکان‌های ملی اسرائیل” بنامد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8207

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.