3

زاهدی: بانک ها در راستای عمل به شعار سال همکاری بیشتری داشته باشند

  • کد خبر : 8379
  • 08 خرداد 1402 - 14:58
زاهدی: بانک ها در راستای عمل به شعار سال همکاری بیشتری داشته باشند
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی از عدم همکاری بانک ها برای ارائه تسهیلات انتقاد کرد و گفت: بانک ها اعطای وام ها را قفل کرده اند، لذا انتظار است که سیستم بانکی با توجه به شعار سال، همکاری و فعالیت بیشتری داشته باشند.

آونگ پرس  ، محمدمهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت، بیان کرد: از ریاست جمهوری برای فعالیت ‌های دیپلماسی و سفرهایی که دارند و جلسات متعددی که با مسئولین کشورهای مختلف برای وصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی به آن می‌پردازند، تشکر می کنم.

وی افزود: در سفری که اخیراً با رئیس جمهور داشتم، اعتراف می کنم در ۴۸ ساعت سفر که همراه رئیس جمهور بودم کوچکترین استراحتی از ایشان ندیدم، از ۴۸ ساعت فعالیت، ایشان یک ساعت استراحت نداشتند و به محض ورود به فرودگاه جاکارتا به جلسه رفتیم و تا وقتی که بازگردیم و به فرودگاه بیایند، فقط کار کردند.

نماینده مردم کرمان در ادامه تصریح کرد: بنده توفیق داشتم که در هواپیما به صورت اختصاصی و خصوصی با ایشان درباره مسائل کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی بحث کنم، ایده‌هایی را به ایشان دادم و قرار شد رئیس جمهور روی این موضوعات کار کند و امیدوارم این ایده‌ها محقق شود که در این صورت وضعیت معیشتی مردم سروسامان گیرد.

زاهدی ضمن اشاره به لزوم نام گذاری یک روز به نام سردار دلها شهید سلیمانی، عنوان کرد: سال قبل در آستانه شهادت سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی»، پیشنهادی را به ریاست جمهوری به عنوان ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور دادم که روزی را به نام حاج قاسم بگذارند، لذا از شورای فرهنگ عمومی کشور که به این درخواست جواب مثبت دادند و روز تولد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان روز «قهرمان ملی» نامگذاری کردند تشکر می کنم.

وی عدم همکاری بانک ها برای ارائه تسهیلات را خطاب به رئیس جمهور و خاندوزی وزیر اقتصاد متذکر شد و گفت: متاسفانه بانک ها اعطای وام ها را به نوعی قفل کرده اند، انتظار بود که سیستم بانکی با توجه به شعار سال، همکاری و فعالیت بیشتری داشته باشند، اما متاسفانه این گونه نیست. به نظر من برخی از مدیران بانکی اعتقادی به برنامه‌ های دولت ندارند و باید حتماً در این موضوع تجدیدنظر به عمل آید و مدیران پاکدست، انقلابی و دارای روحیه مردمی که به برنامه‌های دولت اعتماد وافر دارند، مسند کار را در دست بگیرند. ضمناً اینکه تیم اقتصادی دولت هماهنگی لازم را ندارند و خوب است که در این خصوص تجدیدنظر شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور و اخطار به شورای عالی امنیت ملی در خصوص ورود اتباع بیگانه به کشور، بیان کرد: ورود غیر قانونی چندهزار نفری روزانه اتباع بیگانه به کشور و حضور حدود سه میلیون نفری غیرقانونی اتباع بیگانه، جدای از کسانی که به صورت قانونی حضور دارند، تبعات و اثرات منفی برای کشور داشته و روز به روز بیشتر خواهد شد. اگر تصمیم عاجل و اقدامی صورت نگیرد، فردا دیر است. مردم شمال استان کرمان به ویژه شهرستان کرمان در این خصوص به شدت نگران هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تذکری دیگری نیز به وحیدی، وزیر کشور داشت و تأکید کرد: چرا بدون در نظر گرفتن نظر مسئولان و نمایندگان کرمان، بخشی از منطقه شهداد کرمان را به یکی از شهرستان های دیگر ملحق کرده اید؟ آیا نمی‌توانستید مشورت کنید؟ این موضوع موجبات نارضایتی جدی مردم منطقه را فراهم کرده است، امیدوارم در این خصوص تجدید نظر به عمل آید.

زاهدی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: شرکت ملی مس ایران وضعیت خوبی ندارد و روز به روز بدتر می‌شود. عملکرد آنجا نشان می‌دهد که راهبرد و برنامه ریزی منسجمی وجود ندارد. تصمیمات خلق ‌الساعه، هیجانی و عجیب و غریب ضمن آنکه ضربه به منافع ملی می زند موجب نارضایتی صددرصدی پرسنل، مهندسین و کارکنان شرکت ملی مس ایران شده است.

وی در  تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه وضعیت مسکن مهر و همچنین مسکن اقدام ملی در شهرستان های کرمان و شمال استان نامطلوب است، به داد مردم برسید که روز به روز نارضایتی جدی در این خصوص دارند.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=8379

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.