در ادامه دیدارهای مردمی برنامه ریزی شده و هفتگی رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان فارس در مجموع مشکلات حقوقی و قضایی ۱۳۷ نفر از مراجعان به دادگستری کل و دادسرای شیراز بررسی شد.
آونگ پردر این دو دیدار که به صورت مجزا و با حضور معاونین رئیس کل و مسئولان دادسراهای شیراز برگزار شد مطالبههای مراجعان در راستای پیگیری اجرای احکام ، اعتراض به آراء قطعی، اعطای تسهیلات به زندانیان و پیگیری اجرای دستورات صادر شده در ملاقات های عمومی گذشته در دستور کار قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری استان فارس در این دیدار عمومی ضمن استماع خواسته های مراجعان دو پرونده کثیر الشاکی استان در تماس با قضات رسیدگی کننده به این دو پرونده به بررسی روند رسیدگی این پرونده ها پرداخت و تأکید کرد: سرعت و دقت در رسیدگی به موازات یکدیگر مد نظر قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر لزوم توجه به درخواست های مردمی گفت: آنچه باید در خروجی رسیدگی به پرونده های قضایی بخصوص پرونده های کثیر الشاکی مد نظر قرار گیرد رضایتمندی ذینفعان در پرونده و بازگرداندن حق و حقوق از دست رفته آنان است که این امر زمانی محقق می شود که این پرونده در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت رسیدگی شود.
وی تصریح کرد: مسئولیت ما در وهله اول ایجاد ساز وکار مناسب پاسخگویی به مراجعان و برخورد منطبق با موازین تکریم و احترام به ارباب رجوع است.
رئیس شورای قضایی فارس در این دیدار عمومی ضمن صدور دستور بررسی و رفع مشکلات قضایی در پرونده ۷۳ نفر از مراجعان به قاضی حوزه ریاست دادگستری استان تأکید کرد: خروجی اجرای دستورات صادر شده نیز پیگیری شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در دیدار عمومی امروز خود ضمن ملاقات چهره به چهره با ۶۴ نفر از مراجعان به بررسی روند پرونده های قضایی آنان پرداخت .
در دیدار مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز که سرپرست دادسرای نواحی مختلف ، اجرای احکام و سایر بخش های دادسرای شیراز حضور داشتند بخش عمده ای از درخواست های مراجعان در خصوص اجرای احکام آراء صادره از سوی محاکم کیفری استان ، دستگیری متهمان متواری در پرونده های کیفری و پیگیری اعطای مرخصی و سایر تسهیلات قضایی به زندانیان دستور کار قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دادسرا را پیشانی برخورد با جرایم خواند و خاطر نشان کرد: قضات دادسرا مسئولیت سنگینی در قبال مراجعان دارند و باید به نحوی با مراجعان برخورد کنند که زمینه دلگرمی آنان در استیفای حقوق شان فراهم شود.