4

افزایش تعداد فضاهای نشاط و امید در سطح منطقه ۹ شیراز

  • کد خبر : 39006
  • 07 شهریور 1402 - 22:15
افزایش تعداد فضاهای نشاط و امید در سطح منطقه ۹ شیراز
شهردار منطقه 9 شیراز عنوان کرد: یکی از ضرورت های مدیریت شهری در برنامه ریزی و‌ توسعه شهری ایجاد زیر ساخت های برای اوقات فراغت شهروندان و افزایش سرانه های ورزشی و تفریحی است.

آونگ پرس ، سید محمدجواد افضلی با اشاره به احداث پارک محله ای صداقت در شهرک صداقت به متراژ ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع شامل خاکبرداری و زیرسازی و احداث فضای سبز و موزاییک فرش و محوطه بازی کودکان عنوان کرد:برآورد مالی احداث این پارک دوازده میلیارد ریال پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۹ شیراز گفت: تعداد پارک های منطقه شامل ۲۸ پارک است که با افتتاح پارک گیتی فروز، احمدآباد و پامچال در شهریورماه و پارک هویزه و ادیب تعداد این پارکها به ۳۲ پارک خواهد رسید.

وی همچنین از بوستان ادیب بعنوان یکی از پارک های در حال احداث درسطح منطقه نام برد و خاطر نشان کرد: این پارک حدفاصل خیابان هویزه و ادیب و در مجاورت بافت مسکونی شهر در محاورت کارخانه پشم شیشه قرار دارد.

افضلی خاطر نشان کرد: احداث پارک ها با هدف جذب تمامی سنین طراحی شده لذا فضاهای تعامل جمعی برای تمامی گروه های سنی از جمله سالمندان و نوجوان و …به وسیله طرح نیمکت های دایره ای و رو در رو هم در فضاهایی با مرکزیت فضای سبز و آب نما ایجاد شده جمع های شلوغ تر را نیز پشتیبانی کند.

افضلی تصریح کرد: ضمنا شرایط آسایش محیطی نیز با سایه اندازی و تلطیف هوا به وسیله آبنما در این پارک ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه توجه به گروه سنی کودکان و سعی در ایجاد شادابی و نشاط و جذب مخاطب کودک به وسیله رنگ ها و ارتفاع های مناسب کودک در بخش های مختلف طرح درحال احداث پارک ادیب درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: در عین حال امکان نظارت والدین بر محل های بازی کودکان نیز فراهم شده است.

شهردار منطقه ۹ شیراز عنوان کرد :ورودی های اصلی پارک نیز به وسیله نیمکت هایی تعریف شده که هم فضای انتظار دارند و هم انتقال دهنده فضای محله به پارک هستند تا ارتباط ۲ سویه پارک و محله تقویت شود و احداث پیاده رو در این پارک الگوی جذاب است که مانع یکنواختی محیط پارک می شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.