6

آغاز مرحله کشوری یازدهمین دوره مسابقات المپیاد «آماده» در شیراز

  • کد خبر : 39339
  • 19 شهریور 1402 - 11:35
آغاز مرحله کشوری یازدهمین دوره مسابقات المپیاد «آماده» در شیراز
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس از برگزاری یازدهمین دوره مسابقات المپیاد «آماده» با حضور دانش‌آموزان پسر سراسر کشور به میزبانی جمعیت هلال‌احمر فارس در شهر شیراز خبر داد.

آونگ پرس ، حسین درویشی صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات بیان کرد: مسابقات آماده، یکی از برنامه‌های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که به‌منظور ارتقا ابعاد روانی – اجتماعی و همچنین توانمندسازی جسمانی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان طراحی شده و در آن دانش‌آموزان هشت آیتم امدادی شامل مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا قلبی و ریوی CPR، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفا حریق و سوختگی و اسکان اضطراری را فرامی‌گیرند و با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفره در مدارس، کارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌کنند.

درویشی به حضور داوران توانمند و دارای مهارت امدادی در یازدهمین دوره مسابقات کشوری آماده هلال‌احمر در مرحله کشوری نیز اشاره و بیان کرد: انتخاب کادر داوری از میان اعضای توانمند سازمان جوانان مهم‌ترین ویژگی المپیاد آماده هلال‌احمر است.

او ادامه داد: مسابقات آماده تا ۲۶ شهریورماه سال جاری به میزبانی استان فارس با حضور دانش‌آموزان عضو کانون‌های دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

به گفته درویشی، تیم‌های برتر مرحله استانی از سراسر کشور در ۸ آیتم امدادی به رقابت می‌پردازند و بیش از یک هزار دانش‌آموز که در طرح ملی دادرس آموزش‌دیده و آمادگی لازم را کسب کرده‌اند، شرکت دارند.

درویشی اضافه کرد: این مسابقات برای رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان عضو سازمان جوانان هلال‌احمر، طرح‌ریزی و اجرا می‏‌شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.