4

ارتقای زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با همکاری شهرداری شیراز

  • کد خبر : 39413
  • 21 شهریور 1402 - 15:06
ارتقای زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با همکاری شهرداری شیراز
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس عنوان کرد: ارتقای زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در کلانشهر شیراز با همکاری شهرداری محقق می‌شود.

آونگ پرس ، محمدحسین فیروزی به منظور بررسی زمینه‌های ارتقای کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز با محمدعلی چوبینی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست به ارائه گزارشی از تعداد و وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجرا شده در کتابخانه‌ها پرداخت و گفت: کتابخانه‌های عمومی در رویکرد جدید در حال تبدیل شدن به پاتوق های اجتماعی هستند و براساس نیاز کاربران، خدمات جدید در کتابخانه ها تعریف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۹ کتابخانه عمومی در شهر شیراز فعال است، گفت: بیشتر کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز، با فضای کوچک و به صورت محله‌ای در حال فعالیت است و لازم است که کتابخانه‌های استاندارد با فضای کافی برای شیراز پیش‌بینی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و ایجاد فضای تبلیغات کتاب‌محور در کلان‌شهر شیراز٬ گفت: توسعه و به‌سازی کتابخانه‌های عمومی، ایجاد کتابخانه جدید در مناطقی که کتابخانه ندارد و سامان‌دهی کتابخانه‌هایی که در بوستان‌ها واقع شده است، از جمله نیازهای زیرساختی کتابخانه‌ای در شهر شیراز است.

فیروزی در ادامه با تاکید بر اینکه شهر شیراز باید حال و هوای کتابخوانی داشته باشد، گفت: از فضای تبلیغاتی شهر باید برای کتاب و کتابخوانی و رویدادهای کتاب محور همچون جشنواره نذر کتاب و مسابقات استفاده شود که این مهم با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مسیر می‌شود. بسیاری از مردم هنوز با ماهیت و خدمات کتابخانه‌های عمومی آشنا نیستند و این ضرورت انجام تبلیغات بیشتر در این حوزه را نمایان می‌کند.

محمدعلی چوبینی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این دیدار در راستای توسعه کتابخانه‌ها اعلام همکاری کرد و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از تمامی امکانات خود برای توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی استفاده خواهد کرد.

معاون شهردار شیراز همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد کتابخانه در فرهنگسراها و انجام تبلیغات گسترده شهری برای توجه عموم به اهمیت کتاب و کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.