3

بررسی ۱۴ هزار تقاضای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهر‌های جدید

  • کد خبر : 39417
  • 21 شهریور 1402 - 15:17
بررسی ۱۴ هزار تقاضای واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهر‌های جدید
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید از بررسی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضای واگذاری زمین در شهر‌های جدید در اجرای طرح جوانی جمعیت خبر داد.

آونگ پرس ، علیرضا جعفری در خصوص برنامه‌های این شرکت برای واگذاری زمین به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اجرای این طرح را یکی از اهداف مهم شهر‌های جدید در کنار تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر، اجرای نهضت ملی مسکن، تامین خدمات روبنایی و زیربنا‌هایی در شهر‌های جدید و ایجاد شهر‌های جدید و شهرک‌های مسکونی، عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان جوانی جمعیت، ساکن کلانشهر‌های اصلی هستند تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در شهر‌های جدید در مناطقی که زمین وجود دارد در اختیار اجرای این طرح قرار می‌گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم‌اکنون در شهر‌های جدید برای اجرای قانون جوانی جمعیت، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تقاضا ثبت شده است که تقاضا‌های موثر در دست بررسی قرار دارد و ظرفیت‌سازی برای این ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دستور کار است. در صدد هستیم تا تعهد خود را در این بخش انجام بدهیم.
جعفری تاکید کرد: شهر‌های جدید در تلاش است تا در سال جاری ظرفیت‌های جدیدی را برای تامین زمین در اجرای طرح جوانی جمعیت فراهم کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخشی از شهر‌های جدید به دلیل تقاضای بالا محدودیت زمین وجود دارد، گفت: در هماهنگی با قرارگاه نهضت ملی مسکن، ستاد وزارتخانه و استان‌هایی که کمبود زمین دارند مقرر شد تا در مناطقی که به عنوان ظرفیت جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است واگذاری زمین انجام شود که البته کمی زمانبر خواهد بود.

جعفری شهر‌های جدیدی را که اراضی محدود و تقاضای بالا دارند شامل شهر‌های پرند، صدرا، گلبهار، بهارستان، فولادشهر و سهند عنوان و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با تمهیدات ویژه وارد شویم و بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن و تامین زمین باشیم.
وی گفت: هم اینک برای خانوار‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر زمین‌های ۲۰۰ متری با ارزش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان تخصیص داده می‌شود و مابه التفاوت برای هزینه ساخت و هزینه جانبی برآورد و به متقاضیان اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.