2

دیدار استاندار فارس با دو هنرمند پیشکسوت فارس

  • کد خبر : 39786
  • 01 مهر 1402 - 20:36
دیدار استاندار فارس با دو هنرمند پیشکسوت فارس
استاندار فارس با حضور در منزل استاد علی ترکی و استاد احمد باروتی از آنان تجلیل کرد.

آونگ پرس ؛محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در دیدار با علی ترکی شاعر و دوبیتی سرای فارس و همچنین احمد علی باروتی خوشنویس خطوط قرآنی، خواستار تربیت ادیبان و هنرمندانی در طراز این استادان شد تا هنر را ماندگار کنند و تاریخ و فرهنگ غنی کشور را حفظ و ادامه دهند.
ایمانیه در دیدار با استاد علی ترکی وی را از مفاخر بزرگ استان و کشور و بخشی از فرهنگ و تمدن کهن این مرز و بوم دانست و گفت: استاد علی ترکی با بیان شیوا و ساده خود علاوه بر بیان احوالِ اقوام و آداب و رسوم و سبک زندگی محلی مردم شهر و روستا، با بکارگیری کلمات غنی و ساده، عنوان شاعری لطیف و مردمی به خود داده که کلام ارزشمند وی در قالب دو بیتی‌هایی که در کتاب‌ها و آثار مختلف ثبت و ضبط شده، رنگ کهنگی نگرفته و همچنان شاداب و پرطراوت است.
استاندار فارس با حضور در منزل استاد احمد باروتی هنرمند، خطاط و قرآن پژوه از خدمات وی تقدیر کرد.
ایمانیه امکان کتابت قرآن، احادیث، اشعار و همچنین پژوهش‌های قرآنی را موهبت خداوند به استاد باروتی دانسته و خواستار تربیت شاگردانی در این عرصه شد تا این مسیر و این هنرمندی‌ها را حفظ تا به آیندگان منتقل شود.

وی در انتها خواستار استفاده از امکانات مختلف دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و خدمات رسان برای توسعه و ترویج مباحث هنری، برگزاری دوره‌های آموزشی، شاگردپروری و بهره‌گیری از حضور اساتید و هنرمندان استان و شیراز شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.