3

نخستین ناحیه تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 39925
  • 06 مهر 1402 - 20:09
نخستین ناحیه تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز ایجاد می‌شود
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز در اراضی به مساحت ۴۰ هکتار در شمال غرب شیراز ایجاد می‌شود.

آونگ پرس ، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از ناحیه تخصصی صنایع دستی و شهرک دارویی بیضا با بیان اینکه نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز در اراضی به مساحت ۴۰ هکتار در شمال غرب شیراز ایجاد می‌شود گفت:ایجاد شهرک تخصصی صنایع دستی دارای مصوبه سال ۱۳۹۶ از هیات وزیران است با مصوبه شورای برنامه ریزی استان، پس از ۱۶ سال عملیاتی می‌شود.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت:امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم این شهرک صنعتی را آماده واگذاری به متقاضیان کنیم.
هاشمی تاکید کرد:منابع مالی و اعتبارات ایجادزیرساخت‌های این شهرک تخصصی تامین شده و باهمکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان عملیات اجرایی تسریع می‌یابد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک تخصصی صنایع دستی به دلیل نوع کار، از لحاظ رده بندی زیست محیطی جزء صنایع پاک و غیر آلاینده محسوب می‌شود گفت:طراحی کارگاه‌ها در شهرک صنایع دستی بگونه‌ای انجام می‌شود که هم بخش تولید و هم نمایشگاهی و فروش در هر کارگاه در نظر گرفته شود.
معاون امور امور زائرین و گردشگری استاندار فارس همچنین از عملیات اجرایی شهرک دارویی بیضا بیضا بازدید
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این بازدید با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی هزینه شده است گفت:هم اکنون عملیات اجرایی طرح‌های زیرسازی و خط انتقال برق با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان با شتاب درحال انجام است و طرح شبکه داخلی فاضلاب فاز اول نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به پایان رسیده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا گفت:این خط دومداره با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان باظرفیت حدود ۱۲ مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی با پیشرفت ۷۰ درصدی در مرحله اجرا قراردارد که با بهره برداری از آن برق این شهرک صنعتی تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:در زمینه تامین آب نیز ۱۰ لیتر برثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است گفت:عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول ۲۰ کیلومتر و با پیش بینی اعتبار ۵۰ میلیارد تومان نیز در مراحل برآورد و انجام مناقصه است.
هاشمی بر تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی تاکید کرد و گفت: این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است.
وی افزود: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است که در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.
هاشمی افزود:به زودی واگذاری زمین در این شهرک صنعتی را آغاز خواهیم کرد.
معاون امور امور زائرین و گردشگری استاندار فارس هم در بازدید از ناحیه تخصصی صنایع دستی و شهرک دارویی بیضا با بیان اینکه باتوجه به ظرفیت‌های استان فارس در زمینه صنایع دستی و جایگاه مناسبی که استان در حوزه صنایع دستی در کشور و جهان به خود اختصاص داده است، احداث این ناحیه تخصصی بستر مناسبی برای رشد و اعتلای صنایع دستی ایفا می‌کند.
محمد فرخ زاده با بیان اینکه در مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برای تسریع در راه اندازی ناحیه تخصصی صنایع دستی پیشنهاد شده است گفت:راه اندازی این ناحیه علاوه بر حمایت از صنایع دستی، بستر مناسبی برای جذب گردشگر نیز فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=39925

مطالب مرتبط

27شهریور
برگزاری رویداد آموزشی ۴ رشته تخصصی صنایع‌دستی در استهبان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

برگزاری رویداد آموزشی ۴ رشته تخصصی صنایع‌دستی در استهبان

06شهریور
دوره‌های آموزش رایگان ۱۶ رشته‌ صنایع‌دستی در شیراز برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس:

دوره‌های آموزش رایگان ۱۶ رشته‌ صنایع‌دستی در شیراز برگزار می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.