به گزارش آونگ پرس ، در نخستین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، خدمات مدیریت شهری شیراز در میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی تشریح و از مجموعه مدیریت شهری و استانی در این راستا تجلیل شد.
نتیجه تلاش شهرداری شیراز نوروزی آرام و درخور شان این کلانشهر بود
محمدحسن اسدی با اشاره به برخی فعالیتهای مدیریت شهری در ایام نوروز گفت: بهمنظور آمادگی بیشتر در ایام نوروز از دو ماه قبل ستاد خدمات سفر تشکیل و برنامهریزی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در ایامی که پشت سر گذاشتیم شاهد حضور میلیونی گردشگران و میهمانهای نوروزی در شهر بودیم و شهر ازهرجهت آماده خدمترسانی بود.
شهرداری شیراز کار بزرگی در نوروز رقم زد
مسعود زارعی در صحن علنی شورای شهر و مراسم تقدیر از تمام عوامل استانی و شهری ستاد خدمات سفر بابیان اینکه مسافران نوروزی با ورود به شهر شیراز احساس رضایتمندی و آرامش خاطر داشتند، گفت: این احساس به مسافران نشان از ویژگیهای شهر شیراز است که با ارائه خدمات مناسب به مهمان نوروزی شاهد رضایتمندی مسافران از عملکرد مدیریت شهری بودیم و یک سال بهیادماندنی را برای مسافران و شهروندان رقم زد.
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران و میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این ستاد برای سال سوم بر عملکرد شهرداری نظارت دارد، عنوان کرد: عملکرد مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ بهتر از سنوات قبل بوده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت مستندسازی اقدامات و عملکرد شهرداری شیراز بهعنوان یک مهم یاد کرد و گفت: در مستند ارائهشده بهخوبی اقدامات مدیریت شهری مخصوصاً در زمان بارندگی و بالا بودن حجم نزولات آسمانی قابلمشاهده است؛ بارندگیهایی که باوجود جاری شدن در بستر رودخانهها منجر به آبگرفتگی و سیل در معابر نشد که این مهم به دلیل حجم لولهگذاری، جمعآوری و هدایت آبهای سطحی شهرداری شیراز در طول سال گذشته محقق شد.
به گفته زارعی، اقدامات ارزشمند شهرداری مخصوصاً در زمان بارندگی نوروز و عدم بروز سیل باید مستندسازی شود تا ضمن بازتاب مناسب به مردم شهر شیراز بتوانیم اقدامات ماندگار را ثبت کنیم.
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این ستاد ۱۴۹ نفر حضور داشتند، عنوان کرد: این ستاد در کنار در ستاد اجرایی باهدف بهبود عملکرد و استفاده از آموزش ۵۶ ناظر از نیروهای مجرب شهرداری و عملکرد آنها در ساعت کاری مشخص و منظم و در برنامه زمانبندی مشخص توانستند ایراداتی را مطرح کنند، مواردی که با رفع آنها شاهد بهبود عملکرد خدمات ارائهشده در ایام نوروز بودیم.
وی یادآور شد: حدود ۷۵ درصد از این ایرادات در کمتر از ۲ ساعت برطرف شد که نشان از سرعت و قدرت عمل شهرداری شیراز است که این عملکرد میتواند در موارد بحرانی خود را بهخوبی نشان دهد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حدود ۱۱ درصد ایرادات بعد از زمان مقرر برطرف شد که در مجموعه شهرداری شیراز در برطرف نمودن مشکلات و پاسخگویی به نیازهای در ایام نوروز کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
وی به نقش نظارتی شورای اسلامی شهر در عدالت پرداخت نوبتهای نوروزی نیروهای شهرداری اشاره کرد و گفت: عدالت در پرداختها امسال نسبت به سال گذشته قابلمشاهده بود.
رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از بررسی و تحلیل موارد ثبتشده در سامانه ۱۳۷ عنوان کرد: طی تفاهمنامه با جهاد دانشگاهی بهعنوان متولی این تحلیل بهزودی این گزارش تهیه و برای رفع ایرادات اقدام خواهیم کرد.
زارعی همچنین از هماهنگی برای ارائه برنامههای فرهنگی در امکان گردشگری مانند حافظیه و سعدی بهعنوان درخواست مردم تاکید کرد و گفت: یکی از درخواستهای مردمی اجرای هماهنگ در برنامه فرهنگی در امکان مورداشاره بود.
وی به نقش این ستاد در همافزایی با سازمانهای خارج از شهرداری برای رفع مشکلات موجود در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: دریکی از موارد با برگزاری جلسات مختلف و دستگاههای متولی هفت پارکینگ متخلف با جریمه مواجه شدند تا از تضییع حقوق شهروندان و مسافران جلوگیری شد.
ارائه خدمات شهرداری شیراز به حدود ۵۰۰ هزار نفر میهمان نوروزی
روح الله خوشبخت در تشریح اقدامات گسترده انجامشده در حوزه مدیریت شهری در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شهرداری شیراز در ایام نوروز به ۵۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی ارائه خدمات کرد و در تعطیلات عید سعید فطر نیز میزبان ۵۲ هزار نفر مسافر بود.
وی تعداد المانهای سبز را ۸۰ قطعه اعلام و اضافه کرد: ۲۰ تابلوی خوشآمد گویی و ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع نقاشی دیواری طی این مدت انجامشده است.
معاون شهرداری شیراز میزان پاکسازی و حفظ و نگهداری از مبادی ورودی و خروجی شهر را بیش از ۳۰ میلیون مترمربع اعلام و تصریح کرد: طی این مدت ۱۲۲ تن سرشاخه و بیش از ۱۷ تن لاستیک فرسوده از سطح شهر جمعآوری شد.
خوشبخت با بیان اینکه در این ایام شستشوی معابر بیش از یکمیلیون مترمربع انجام شد، اظهار کرد: بیش از ۳۳۶ هزار متر طول رنگآمیزی تک لبه جداول انجام شد و ۶ مرکز معاینه فنی آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی بودند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز در ادامه به اقداماتی که در حوزه معاونت حملونقل و ترافیک صورت گرفته است اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد ۲۷ پارکینگ شهرداری و یکصد پارکینگ شخصی و ۱۹ پارکینگ موقت آماده خدمترسانی به شهروندان بودند.
وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه معاونت فنی و عمرانی انجامشده است، تصریح کرد: در این حوزه همچنین اقداماتی همچون اجرای آسفالت، تمیزکاری و خط کشی مسیرهای انحراف ترافیکی، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بازگشایی مسیرهای جدید ترافیکی صورت گرفت.
خوشبخت خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاعرسانی تعداد ۱۰ هزار نسخه نقشه شیراز جهت توزیع میان مسافران چاپ شد و ۲ سامانه اسکان راهاندازی شد.
وی افزود: در ایام نوروز پنج کمپ در محورهای زیباشهر، جنت، سعدیه، مسجد جامع شهدا، نمایشگاه بینالمللی گلستان جهت اسکان مسافران نوروزی برپا شد و ۱۴ سالن ورزشی شهرداری شیراز و پنج سالن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و تعدادی از مراکز مذهبی و بوستانها جهت استفاده مسافران نوروزی تجهیز شدند.
معاون شهردار شیراز در ایام نوروز سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اقدام به توزیع نزدیک به ۱۲۰ هزار افطاری ساده در ۳۰۰ مکان کرد و برپایی سه موکب و یک خیمه در محورهای شهری عفیفآباد، حافظیه و ارگ کریمخان زند از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.
خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ایام بارندگی به ۶۰۷ نفرساعت ارائه خدمات کرد و هفت نفر مسافر نوروزی را از مرگ حتمی نجات داد.
تولید بیش از ۱۹۵ عنوان خبر و ثبت چهار هزار و ۸۰۰ تماس دریافتی در سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تنها بخشی از فعالیتهای اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز بود که معاون شهردار به آن پرداخت.