4

آمادگی دانشگاه شیراز برای راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان بومی و دارویی

  • کد خبر : 40357
  • 23 مهر 1402 - 16:19
آمادگی دانشگاه شیراز برای راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان بومی و دارویی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز از آمادگی دانشگاه برای دادن زمین و فضا به‌منظور ساخت مرکز تحقیقات گیاهان بومی و دارویی کشور در شیراز خبر داد.

آونگ پرس ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز هدف از راه‌اندازی پژوهشکده آب و محیط‌زیست را تقویت و گسترش اثرگذاری دانشگاه شیراز در حل مشکلات آب و محیط‌زیستی استان و کشور عنوان کرد.
دکتر محمدهادی صادقی در نشست با رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به اینکه جای مرکز تحقیقات گیاهان بومی و دارویی در کشور خالی است، از آمادگی دانشگاه برای دادن زمین و فضا به‌منظور ساخت این مرکز خبر داد و از سازمان محیط‌زیست خواست تا با حمایت و همکاری برای تأسیس انستیتو محیط‌زیست که دربردارنده یک فضای کامل از فضا‌های آموزشی، نمایشگاهی، ترویجی، پارک و… هست، درصدد اجرا برآیند.
دکتر صادقی استفاده از ظرفیت‌های علمی و توانمندی اساتید دانشگاه و همین‌طور مساحت زمین دانشگاه را به‌عنوان آورده دانشگاه برای تحقق این موضوع یاد کرد و از رئیس سازمان محیط‌زیست کشور خواست تا چنانچه امکان دارد؛ بخشی از مدیریت سازمان محیط‌زیست را که وجه علمی‌پژوهشی دارد، به داخل دانشگاه بیاورند تا مجموعه‌ای شکل گیرد که اساتید و دانشجویان با تعامل مستقیم با مدیران حوزه محیط زیست در انتقال دغدغه‌ها، ایده‌ها و پیشنهاداتشان موفق‌تر باشند.
وی همچنین پیشنهاد داد تا با استفاده از ظرفیت قوانین جدید که امکان تحقق زیرساخت‌های پژوهشی و توسعه علمی را فراهم می‌کند، امکان اجرای خواسته‌های زیست‌محیطی کشور را فراهم آورند.
مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز هم گفت: محیط‌زیست یک مسئله بین‌رشته‌ای است و مدلی که در دانشگاه‌ها و در کل کشور توسعه یافته است یک مدل آمریکایی است؛ برای انجام یک کار پژوهشی نیازمند یک مدل جدید هستیم.
محمدحسین شیخی افزود: پژوهشکده محیط‌زیست برای انجام برنامه‌های محیط‌زیستی طراحی شده است.
وی ادامه داد: کار این پژوهشکده آن است که مجموعه متخصصان در کنار یکدیگر قرار بدهد و با توجه به اینکه دانشگاه شیراز یک دانشگاه مادر است این پژوهشکده می‌تواند دیگر مراکز را در کنار یکدیگر برای توسعه این حوزه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.