3

شاخص‌های لازم برای دریافت نشان شهر سالم برای شیراز دنبال شود

  • کد خبر : 40928
  • 20 آبان 1402 - 13:21
شاخص‌های لازم برای دریافت نشان شهر سالم برای شیراز دنبال شود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز خواستار دنبال کردن شاخص‌های لازم برای دریافت نشان شهر سالم شد و گفت: همه ما وظیفه داریم برای داشتن شهری سالم و سبز کوشش کنیم.

آونگ پرس ، کامران اسلاملو  امروز، ۲۰ آبان در حاشیه بازدید کارشناسان حفاظت محیط زیست از کوچه سبز شیراز ضمن قدردانی از نجاتی مدیر مجموعه بین‌المللی کوچه سبز و عضو سازمان‌های مردم نهاد  محیط زیست یادآور شد: شیراز به شهر شعر و ادب فارسی شهرت دارد که با وجود جاذبه های تاریخی و توریستی، یکی از مقصدهای اصلی برای سفر گردشگران ایرانی و خارجی است و اکنون خانم نجاتی با ذوق و ایده های خلاق محیط زیستی که داشته‌اند، با استفاده از وسایل و مواد بازیافتی و ‌کاشت گل و نهال توانسته‌اند کمک بزرگی به محیط زیست و چرخه مواد در طبیعت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز ادامه داد: این ایده بسیار خوب و خلاقانه‌ای است که محیط و کوچه خود را به گذری زیبا و منحصر به فرد تبدیل کنیم که بر رونق اقتصادی و رشد فرهنگی محله و محیط پیرامون تاثیر بسزایی بگذاریم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های لازم برای دریافت نشان شهر سالم باید دنبال شود و همه ما وظیفه داریم برای داشتن شهری سالم و سبز کوشش کنیم.

اسلاملو افزود: یک شهر سالم برای دریافت این نشان باید دست کم ۸۰ درصد از هشتاد شاخص مشخص شده سازمان جهانی بهداشت را دارا باشد. این شاخص‌ها شامل طیف متنوعی از موارد شامل اقدامات اجتماعی ـ اقتصادی، مدیریت و افزایش توانمندی‌های بالقوه گرفته تا همکاری و تحول نهادی براساس برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های نوآورانه است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=40928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.