5

بهره برداری از آبنمای هوشمند در شیراز

  • کد خبر : 41071
  • 24 آبان 1402 - 12:34
بهره برداری از آبنمای هوشمند در شیراز
بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت آبنمای بوستان آزادی شیراز هزینه شد.

آونگ پرس، شهردار شیراز در مراسم بهره‌برداری از آبنمای هوشمند موزیکال بوستان آزادی شیراز گفت: این آبنما یکی از طرح های‌های تفریحی و مد نظر شهروندان بود که اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

محمد حسن اسدی با بیان اینکه آبنما موزیکال شیراز از نظر فناوری در سطح کشور منحصر به فرد است، افزود: ساخت این آبنما از هشت سال پیش آغاز شد، اما به دلایلی در یک بازه زمانی روند اجرایی آن متوقف شد و از سال ۹۸  مجدد ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و طی یک سال پیشرفت پروژه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: مساحت آبنما هوشمند موزیکال بوستان آزادی ۱۵ هزار متر مربع همراه با کابل کشی ضد آب است که برای تجهیزات آن ۳۰۰ المان نوری کنترل پذیر و ۱۲۰ پمپ آبنما تعبیه شده است.

شهردار شیراز با اشاره به بکارگیری ۲۶ دستگاه فواره رباتیک در این آبنما هوشمند، گفت: آبنما هوشمند موزیکال شهر شیراز با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

اسدی افزود: اجرای یک هزار و ۹۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی، ۲۴ تابلو برق، مخزن ۴۰ هزار لیتری برای ذخیره آب ورودی، اجرای دیواره و عایق سازی کف دریاچه به جهت عدم نفوذ، از دیگر مشخصات فنی آبنما هوشمند موزیکال است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=41071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.