اونگ پرس، محمد ثابت اقلیدی در نشست با جامعه هتلداران فارس در هتل بزرگ شیراز، بازار گردشگری را مبتنی بر عرضه و تقاضا دانست و گفت :بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر مؤثر است و نباید به شکل سنتی منتظر آمدن مهمان باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایعدستی استان فارس ضریب اشغال برخی هتلها را ناشی ازعدم تبلیغات و بازاریابی مناسب ارزیابی کرد و گفت: اگر ما در استان فارس میراث بان بناها و آثار تاریخی جهانی هستیم اما این تنها برای جذب گردشگر کافی نیست.
اودر مقایسه کشور ایران و امارات از جنبه داشتن جاذبههای تاریخی، فرهنگی و گردشگری گفت: این دو کشور ازنظر دارا بودن آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبههای گردشگری قابل قیاس نیستند اما کشور امارات با برگزاری رویدادهای بین اللملی نگاه دنیا را به خود معطوف کرده است.
ثابت اقلیدی وفاق و همدلی را نقطه قوت خواند و افزود: تلاش کردهام درمدتی که دراستان فارس حضور یافتهام این وفاق و همدلی را بین بخشهای دولتی و خصوصی ایجاد کنم و چنانچه با برنامه پیش برویم نتایج خوبی حاصل میشود.
او اقامت را رکن اساسی ضریب تکاثری اقتصاد گردشگری قلمداد کرد و گفت: رویداد محوری، منجر به افزایش مدتزمان اقامت و درنتیجه بهبود اقتصاد گردشگری استان میشود.
او به رویداد پیش روی نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: استان فارس ازنظر داشتن بخشهای خصوصی توانمند و نیروی انسانی متخصص منحصربهفرد است و باید در حد قامت خود در نمایشگاهها شرکت کند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایعدستی استان فارس اظهار کرد: پرسپولیس برند فرهنگی کشور است و مثلت طلایی گردشگری فارس، اصفهان و یزد با محوریت پرسپولیس است که بعد بینالمللی دارد.
ثابت اقلیدی ادامه داد: فارس در گذشته بهطور میانگین ۵/۴ شب اقامت داشته است که متاسفانه اقامت شب استان روند کاهشی داشته که باید تلاش کنیم که فارس به جایگاه واقعی خود دست یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس رویکرد مدیریتی خود را قائل به سیستم مدیریت برمبنای مردم بیان کرد و گفت: این سیستم مدیریتی را در نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز تجربه کردیم و نشان داد که اگر مشارکت همگانی را در کارها داشته باشیم موفق خواهیم بود، چنانچه در نمایشگاه همه تشکلهای مردمی و بخشهای خصوصی به ما کمک کردند تا نمایشگاه را به بهترین نحو برگزار کنیم.
او در بخش دیگر از گفت گو با جامعه هتلداران فارس به ظرفیتهای مذهبی استان اشاره کرد و گفت: در این شهر و استان ظرفیتهایی نهفته است که میتواند اقتصاد گردشگری را پویا کند ازجمله محوریت شیراز بهعنوان سومین حرم اهلبیت (علیهالسلام) ظرفیتهایی بینظیری برای جذب زائرین از داخل و خارج است.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایعدستی استان فارس
بازار گردشگری مبتنی بر عرضه و تقاضا است؛ نباید به شکل سنتی منتظر آمدن مهمان باشیم
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایعدستی استان فارس بازار گردشگری را مبتنی بر عرضه و تقاضا دانست و گفت :بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر مؤثر است و نباید به شکل سنتی منتظر آمدن مهمان باشیم.
لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=42351