1

۷۶۰ میدان میوه و تره بار در مجموعه های شهرداری های کشور وجود دارد

  • کد خبر : 43034
  • 22 آذر 1402 - 16:57
۷۶۰ میدان میوه و تره بار در مجموعه های شهرداری های کشور وجود دارد
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به ارتباط مستقیم حوزه میادین و مشاغل با روزی مردم گفت: هم اکنون حدود 760 میدان میوه و تره بار و 900 بازار روز در مجموعه های شهرداری های کشور وجود دارد که باید توسعه یابد.

به گزارش آونگ پرس ،محمدحسن اسدی، در نشست مدیران عامل و روسای سازمان های مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری های کشور که در هتل «بین الحرمین» شیراز برگزار شد، مدیریت شهری را کاری بسیار تخصصی و در پی آن، ساماندهی مشاغل را کاری سخت و طاقت فرسان دانست و گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم امروزی یکی از مطالبات جدی و اصلی مردم است.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم از اجرای بزرگترین پروژه های شهری سخت تر است، اضافه کرد: با پیگیری ها و نشست های متعدد، وضعیت ساماندهی مشاغل مزاخم رو به بهبود و اصلاح است.

وی پیرامون قالب ساماندهی حوزه هامیوه و تره بار در شهر هم گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی میدان شماره ۲، میوه و تره بار شیراز با ۱۱۰ غرفه در حال اجراست و احداث میدان شماره سه هم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

اسدی به بودجه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ۸۲ و نیم درصد این بودجه عمرانی است. وی همچنین از افتتاح ۲ هزار میلیارد تومان پروژه و عملیات اجرایی سه هزار میلیارد تومای پروژه شهرداری شیراز در دهه فجر سال جاری خبر داد.

تاکید بر مشخص کردن تامین کننده های دقیق و نظارت بر بازارچه ها

سید سجاد انوشه تاکید کرد: در حوزه ساماندهی بازارچه های میوه و تره بار علاوه بر مشخص کردن تامین کننده های دقیق، باید بر روند فعالیت این بازارچه ها هم نظارت داشت.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد: عمده مخاطبین و مشتریان بازارچه های میوه و تره بار، اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند لذا قطعا کارکرد و رویکرد شما بر زندگی این طبقه از جامعه تاثیر مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: من نمی گویم موضوع بازارچه های میوه و تره بار را انتفاعی و اقتصادی ببینند و این سازمان ها در شهرداری ها شکل نگرفتند تا نگاهی انتفاعی داشته باشند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به ارتباط مستقیم حوزه میادین و مشاغل با روزی مردم گفت: هم اکنون حدود ۷۶۰ میدان میوه و تره بار و ۹۰۰ بازار روز در مجموعه های شهرداری های کشور وجود دارد که باید توسعه یابد.

انوشه در بخشی از سخنان خود به کارکرد و رویکرد مدیریت کنونی شهری شهرداری شیراز هم اشاره کرد و در مقایسه با گذشته یادآور شد: در بدو ورود به شیراز شاهد تغییرات مشهود و تغییر چهره شهر شدیم.

مسعود زارعی بزرگترین ایراد حاکم بر روند مدیریت بازارچه های میوه و تره بار در گذشته را نگاه انتفاعی ارزیابی کرد و گفت: اگر شهرداری ها به نیت خدمت به مردم می خواهند در این زمینه کاری کنند باید نگاه درآمدی خود را به صفر برسانند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شورای ششم در کلانشهر شیراز یک نگاه جامع و اساسی به مطالبات مردم دارد و با تعریف ۷۲ رویکرد در پی تحقق شعار شراز، شهر در تراز سومین حرم اهل بیت (ع) است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۹۲۱ با ۱۵ کیلد واژه و کار محوری در دستور کار شورای شهر و شهردار قرار گرفت که کلکسیونی از خدمات شهری به مردم خواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در شهر شیراز ۱۰ سایت در جهت ساماندهی مشاغل مزاخم تعریف شده است که در این زمینه تحرکی جدی بوجود آمده است.

زارعی افزود: مدیریت شهری شیراز در صدد ایجاد شهرک صنفی و همچنین میادین دوم و سوم میوه تره بار در شهر در جهت خدمت به شهروندان، شکستن انحصار در زمینه عرضه و توزیع میوه و تره بار است.

محمدتقی تذروی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، «همدلی» را رمز موفقیت و ارتباط کنونی بین شورای شهر و شهرداری و استانداری فارس دانست و پیرامون فرصت ها و تهدید های پاره ای مشاغل در گستره شهر هم گفت: فعالیت مشاغل ساماندهی شده قابل دفاع است اما مشاغل مزاحم هم باید ساماندهی شود.

غلامرضا غلامی هم در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری کلان‌شهر شیراز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه خدمات شهری و ساماندهی مشاغل در شیراز گفت: یکی از طرح‌های ابتکاری شهرداری شیراز طرح از مزرعه تا سفره بود که مورد توجه وزارت کشور قرار گرفت و قرار است این طرح را در استانداری فارس در حضور معاون اقتصادی وزیر کشور تشریح کنیم تا در صورت امکان به‌عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: مهم‌ترین هدف از این کار را کمک به معیشت مردم و ساماندهی امور کشاورزی دانست و افزود: سازمان‌های ساماندهی می‌توانند این موارد را دنبال کنند تا مردم از این موارد بهره‌مند شوند.

غلامی اضافه کرد: شورای ششم شهر شیراز مصوبات خوبی در راستای در اختیار گذاشتن غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی به تعاون کشاورزی در راستای عرضه محصولات این حوزه باقیمت و کیفیت مناسب داشته است.

ایجاد وحدت رویه با نشست‌های تخصصی در سطح ملی

پژمان شفیعی در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور به میزبانی شهرداری کلان‌شهر شیراز، با بیان اینکه شیراز پیشنهاد دهنده این جلسات تخصصی در سطح ملی است و بر تداوم آن اصرار دارد، اظهار کرد: آسیب شناسی گذشته نشان می‌دهد حلقه مفقوده موفقیت در حوزه تنظیم بازار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، وحدت رویه کشوری در اجرای برنامه‌هاست.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز، تبادل نظرات و اشتراک تجربیات را زمینه ایجاد رویه و همسویی در اجرای برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: شیراز در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده و آمادگی دارد با تداوم نشست‌های تخصصی بستر ایجاد وحدت رویه را در سطح ملی فراهم سازد.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43034

برچسب ها

مطالب مرتبط

27شهریور
توزیع مخازن بازیافت در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شیراز
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خبر داد؛

توزیع مخازن بازیافت در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شیراز

03شهریور
آسفالت بیش از ۵۷۰۰۰ مترمربع معابر در هفته پنجاه و سوم در شیراز
در پنجاه و سومین هفته عملیات آسفالت کلان‌شهر شیراز انجام شد؛

آسفالت بیش از ۵۷۰۰۰ مترمربع معابر در هفته پنجاه و سوم در شیراز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.