2

نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از انتخابات می توانند نسبت به انصراف اقدام کنند

  • کد خبر : 43322
  • 23 بهمن 1402 - 15:03
نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از انتخابات می توانند نسبت به انصراف اقدام کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نامزدهای انتخاباتی تا 72 ساعت قبل از انتخابات (تا هشت صبح هشتم اسفند) می توانند نسبت به انصراف اقدام کنند و تا همان زمان هم امکان رد صلاحیت وجود دارد و باید انصراف خود را کتبی به فرمانداری مربوطه اعلام کنند.

به گزارش آونگ پرس، اسماعیل قزل سفلی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مردم ایران اسلامی که در سراسر کشور حماسه حضور را در ۲۲ بهمن خلق کردند، گفت: در شیراز و فارس با افزایش بیش از ۱۵ درصد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اتحاد و همبستگی مردم را در این روز شاهد بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه پیام مردم به مسئولین این بود که مردم به خاطر آنان نمی آیند و مردم به خاطر دفاع از نظام می آیند و وظیفه مسئولین را سنگین تر می کنند و باید با تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی به مردم مهیا باشند، افزود: مردم در جامعه گلایه هایی دارند و این درست و به حق است ولی مردم به نظام علاقه دارند و رفتار مسئولین را پای نظام نمی گذارند.

وی اظهار کرد: بیان پیشرفت ها و دستاوردهای باعث می شود تا مردم بیشتر دلگرم شوند و رسانه ها کارکرد آگاهی بخشی، تبیین و آموزش دارند و بهترین تدوین گر واقعیت ها هستند.

قزل سفلی اضافه کرد: از ۲۰ نفری که ثبت نام کرده بودند تاکنون ۶ نفر تایید شده اند و احتمال تغییر حوزه انتخابیه افراد هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند فرصت تبلیغات انتخابات در خبرگان رهبری است، اظهار کرد: انصراف نامزدهای انتخاباتی را تا هشتم اسفند شاهد خواهیم بود و انتشار اسامی در روز دوم اسفند از شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود.

قزل سفلی با اشاره به اینکه فرمانداری ها در روزهای آینده فهرست امکانات را در اختیار نامزدها قرار می دهند و پس از ثبت نام آنان با قرعه کشی امکانات نظیر تابلوها در اختیار آنان قرار می گیرد، تاکید کرد: آخرین فرصت تغییر حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی روز ۲۵ بهمن اعلام شده است و این فرصت تنها یک بار در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: تعداد تاییدیه نهایی در فارس ۸۸۱ نفر بوده و عدم احراز ۷۸ نفر، عدم تایید ۲۶۰ نفر، عدم بررسی به علت انصراف ۸۷ نفر، عدم شرایط ثبت نامی ۷۵ نفر و ۱۱۴ نفر هم در هیئت های اجرایی عدم تایید خورده بودند شکایت نکردند و شرایط را نداشتند، بودند که مجموع آن یک هزار و ۴۹۵ نفر است.

قزل سفلی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ۳۰۲ نفر تایید نهایی هستند از این تعداد ۴۰ نفر خانم ها هستند، افزود: کمترین تایید صلاحیت با ۱۴ نفر در حوزه لارستان، خنج، گراش و اوز بوده است و در فارس ۶۸ درصد تایید شدند که در کل کشور ۷۳ درصد است.

وی گفت: اعلام اسامی نامزدها توسط ائتلاف ها و گروه ها سیاسی باید دوم و سوم اسفندماه اعلام شود.

قزل سفلی افزود: از یکم تا ششم اسفند نامزدها می توانند نمایندگان خود را در شعب اخذ رای معرفی کنند.

وی اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از انتخابات (تا هشت صبح هشتم اسفند) می توانند نسبت به انصراف اقدام کنند و تا همان زمان هم امکان رد صلاحیت وجود دارد و باید انصراف خود را کتبی به فرمانداری مربوطه اعلام کنند.

قزل سفلی افزود: میانگین افراد به ازای کرسی های مجلس شورای اسلامی، ۴۳ نفر به ازای هر یک کرسی است و این رقم در حوزه شیراز حدود ۶۸ درصد است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.