5

هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی سازه تبادل خطوط ایستگاه دولت به‌اندازه یک ایستگاه مترو

  • کد خبر : 43514
  • 07 اسفند 1402 - 20:10
هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی سازه تبادل خطوط ایستگاه دولت به‌اندازه یک ایستگاه مترو
رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به‌اندازه یک ایستگاه هزینه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.

به گزارش آونگ پرس،  امیر یقطین در آیین افتتاح ایستگاه دولت، رحمت و تکمیل تونل غربی فاز یک خط ۲ مترو شیراز گفت: ایستگاه دولت با سازه تبادل خطوط (محلی که قطار بین دو تونل جابجا می‌شود) به دلیل اینکه در خط ۲ و خط یک تی بی ام دوقلو ۶ متری وجود دارد، در هر تونل یک قطار حرکت می‌کند، در نظر گرفته‌شده است.

وی عنوان کرد: بنا به الزامات بهره‌برداری باید توان این را داشته باشیم که در مقاطع اضطراری مانند آتش‌سوزی تونل و یا خرابی یک تونل قطار از یک تونل به تونل دیگر را جابجا کنیم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز افزود: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به‌اندازه یک ایستگاه هزینه‌ای ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.

یقطین ادامه داد: با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته از تملکات اطراف زودتر از موعد به برنامه زمان‌بندی رسیدیم و با طرحی خاص، سازه و این ایستگاه را تلفیق و یک پروژه مستقل که پیش‌ازاین باید با هزینه زیادی ساخته می‌شد صرفه‌جویی انجام گرفت که در کشور منحصربه‌فرد است.

یقطین با بیان اینکه ایستگاه امام حسین(ع) خط ۲ نیز از زیر خط یک عبور می کند، یادآور شد: در این ایستگاه سه سازه با هم ترکیب شدند که پس از ارسال نقشه ها برای انجمن بین المللی تونل، این سازه جزو ۳ سازه برتر لقب گرفت.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.