وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت شیراز به دلیل مهماننوازی مردم و اخلاق محوری آنها از استانها و شهرستانهای دیگر واردشدهاند و همچنین چند صد هزار نفر رفتوآمد فصلی به این شهر دارند.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه خطوط ۲ ، ۳ و شروع عملیات خط ۴ و اتصال خط یک به ۴ در چهار محور در حال اجرا است، یادآور شد: باید از سوی دولت برای اختصاص اوراق مشارکت و کمک اعتباری اقدامات بیشتری انجام گیرد.
محمدیان اضافه کرد: در بحث واگن در خط دو مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شده تا میزان خدمتدهی این خط بیشتر شود.
وی معتقد است با افزایش اعتبار و اوراق مشارکت در حوزههای حملونقل ریلی، حملونقل عمومی و اختصاص بیشتر خودروهای برقی باید سهمیه خوبی برای شیراز در نظر گرفته شود؛ چراکه شیراز در عمل پایتخت جنوب کشور محسوب میشود.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز گفت: شیراز موردتوجه بیشتر کشورهای حوزه خلیجفارس است و این کلانشهر میتواند یک محور و پل ارتباط گردشگری برای کشور باشد.
وی عنوان کرد: در هیئت دولت تلاش شود که سهمیه استان فارس و آنچه در شأن مردم است دیده شود و رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.