1

استفاده از دوربین های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی

  • کد خبر : 43865
  • 01 فروردین 1403 - 13:23
استفاده از دوربین های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در ایام نوروز از تکنولوژی دوربین های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی به جهت پیشگیری از هر گونه گاز گرفتگی استفاده خواهد شد.

به گزارش اونگ پرس ، به نقل از پیام خبر هادی عیدی پور  اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اقدامات خود را در حوزه ایمنی مسافران نوروزی از روزهای قبل از آغاز سال نو شروع کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: با توجه به اینکه در سطح شهر ازدحام‌ جمعیت خواهیم داشت و در اماکن گردشگری ترافیک ایجاد می شود اقدامات ۱۰ روز قبل از شروع سال نو از بیستم اسفند آغاز می شود و در نقاط پر ترافیک شهر با استقرار خودروی عملیاتی تلاش می کنیم زمان رسیدن به حادثه در اماکن و مکان هایی که مورد هدف مسافرین و مردم است، کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در پنج نقطه شهر شیراز استقرار به صورت نقطه ای انجام شده است.

عیدی پور همچنین در خصوص ایمنی سالن های اسکان مسافرین نوروزی، اضافه کرد: در خصوص ایمنی سالن ها، کمپ ها و بوستان هایی که مقرر شده است مورد بهره برداری اسکان مسافرین نوروزی قرار بگیرد به صورت ۲۴ ساعته در دو کمپ جنت و زیبا شهر استقرار خودرویی و حضور نیروهای عملیاتی را خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در سایر سالن های اسکان استقرار نیروهای عملیاتی به صورت شیفتی و در ۲ شیفت کاری به صورت نیروی پیاده و آتش نشان داوطلب و پرسنل عملیاتی خواهد بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: سازمان آتش نشانی از یک ماه قبل بازدیدهای ایمنی را از محل های اسکان را انجام داده است و موارد نا ایمن را اعلام کرده است تا بتوانیم ضریب افزایش ایمنی را در سالن ها شاهد باشیم.

عیدی پور تاکید کرد: سازمان آتش نشانی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز با ظرفیت بیست و چهار ایستگاه در سطح شهر شیراز و استقرار نیروهای اجرایی در سالن ها، کمپ ها و بوستان های مورد هدف گردشگری و محل اسکان مسافرین نوروزی است خدمات خود را به مردم ارائه خواهد داد.

وی از شهروندان و مسافرین نوروزی درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه حادثه با مرکز ۱۲۵ سامانه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تماس بگیرند تا در حداقل زمان ممکن بتوانیم خدمات را ارائه بدهیم.

استفاده از دوربین های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: در ایام نوروز از تکنولوژی دوربین های حرارتی در پایش چادرهای مسافرتی به جهت پیشگیری از هر گونه گاز گرفتگی استفاده خواهد شد.

عیدی پور افزود: با توجه به اینکه از این تکنولوژی در سال گذشته در ایام نوروز هم استفاده شد جان ۲۱۸ نفر مسافرین نوروزی از گاز گرفتگی در چادرها نجات داده شد و امسال هم از با استفاده از دو دستگاه دوربین حرارتی و ظرفیت دو برابر این اقدام انجام می شود.

عیدی پور خاطر نشان کرد: در ایام نوروز در هر شیفت کاری حداقل ۲۰۰ نفر در ظرفیت بیست و چهار ایستگاه به صورت شبانه روزی در آما ه باش کامل هستند و در نقاطی که ازدجام مسافر وجود دارد و در محل کمپ ها پوشش نقطه ای انجام می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان از شهروندان با فرهنگ و فهیم شیراز در خصوص برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال با کاهش ۵۵ درصدی حوادث ناشی از این مراسم قدردانی کرد و افزود: نسبت به سال گذشته ۱۸ مورد عملیات مرتبط با حوادث چهارشنبه آخر سال داشتیم و امسال با کمک مردم و اجرای پویش چهارشنبه سوری اصیل به هشت حادثه در سال ۱۴۰۲ رسیدیم که این موضوع نشان از همراهی مردم در حفظ ایمنی و سلامت آنهاست.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=43865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.