4

بیش از ۲ میلیونی شناسنامه های قرمز در فارس وجود دارد

  • کد خبر : 45146
  • 31 اردیبهشت 1403 - 0:00
بیش از ۲ میلیونی شناسنامه های قرمز در فارس وجود دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بیش از 2 میلیون و ۲۰۰ هزار شناسنامه قرمز برای استان فارس آمار بسیار بالایی است و بایستی در یک برنامه زمان بندی شده و مشخص تا پایان سال صفر شود‌.

به گزارش آونگ پرس ، اسماعیل قزل سفلی، امروز در آیین افتتاح مرکز رصد جمعیت استان فارس، با اشاره به اینکه این اقدام شاخص از سال گذشته در دستور کار بود و با تلاش بسیار در سال جاری محقق شد، اظهار کرد: مقوله جمعیت یکی از این مولفه های مهم است که جغرافیا و جمعیت در آن سهم مهمی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: استان فارس ۶ درصد جمعیت کشور و ۷ درصد مساحت کشور را داراست که با توجه به این سهم علاوه بر نقش مهم و تعیین کننده‌ای که در کشور دار، مبنای هر گونه برنامه ریزی برای این استان، داشتن اطلاعات پردازش شده است.

وی تصریح کرد: در حمعیت از سال ۸۵ به بعد کاهش جمعیت را شاهد بودیم و استان فارس نیز از سال ۹۴ به بعد شیب بسیار تندی در حال حرکت است و بایستی در این حوزه خود را به فکر واداریم.

قزل سفلی ادامه داد: در حوزه مدیریت جمعیت دچار یک سیاست غلط شده ایم، اما امروز بایستی بگوییم که همه تلاش بر آن است تا رشد طلاق در کشور متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه در موضوع طلاق نیز استان فارس همچون سایر استان ها از این موضوع مستثنی نبود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته در استان فارس آمار طلاق ۱.۷ درصد نسبت به ۱۴۰۱ کاهش داشته است. این در حالی است که در حوزه ازدواج هنوز عقب هستیم و در سال جاری مهم ترین سیاست استان در دستور کار است تا با فراهم کردن شرایط ازدواج، اشتغال و مسکن که یکی از مسیرهای دولت سیزدهم است این مسیر را شتاب بدهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: همه مدیران در سطح استان نقش خود را در ازدواج و طلاق و افزایش و کاهش نرخ طلاق و وفات هدفمند کنند.

قزل سفلی اظهار کرد: با بهره برداری از این مرکز رصد برنامه ریزی و اقدامات هدفمند خواهد شد. از سوی دیگر در تلاشیم تا این قابلیت بسیار خوب به سایر استان های همجوار انتقال داده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار شناسنامه قرمز برای استان فارس آمار بسیار بالایی است و بایستی در یک برنامه زمان بندی شده و مشخص تا پایان سال صفر شود‌.

با افتتاح این مرکز به صورت مستمر وقایع ثبت و رصد می شود

در ادامه این آیین سید مصطفی هاشمی در خصوص فعالیت مرکز رصد جمعیت استان، اظهار کرد: بر اساس سیاست های کلی جمعیت و دستورات رهبری که در سال ۹۳ ابلاغ شد، بند چهاردهم ای مصوبه مربوط می شود به رصد مستمر جمعیت در کشور که بر اساس قانون، با توجه به اینکه متولی آمار موالید انسانی ادارات کل ثبت احوال است، مرکز رصد جمعیت سازمان ثبت احوال در دی ماه سال گذشته راه اندازی و افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس افزود: در این راستا ایجاد مرکز رصد جمعیت استان فارس در دستور کار قرار گرفت تا در این مرکز متولیانی که در زمینه جمعیت و دستگاه های مرتبط در این حوزه فعالیت دارند، از مرکز رصد آمارها و داده های مورد نیاز خود را به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های متولی می توانند از آمارهای این مرکز استفاده کنند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی می توانند برنامه ریزی در خصوص جمعیت بر پایه وقایع چهارگانه ازدواج، ولادت، وفات و طلاق را با استفاده از اطلاعات این مرکز رصد انجام بدهند.

هاشمی با بیان اینکه فعالیت اصلی سازمان ثبت احوال رصد و ثبت وقایع چهارگانه است و اغلب این فعالیت ها در زمینه ازدواج و ولادت است، تاکید کرد: این مرکز تنها در فارس است و در سایر استان ها مراکز ویژه هر استان به بهره برداری رسیده است و در خصوص آمارهای وقایع چهارگانه اعلام نظر می شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح این مرکز به صورت مستمر وقایع ثبت و رصد می شود.

 

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=45146

مطالب مرتبط

22مهر
ضرورت‌های گزینش مدیران بر اساس شایسته‌سالاری
20مهر
حضرت حافظ افتخار بشریت؛ ازشاگردی قرآن تا تبعیت از آن
استاندار فارس در آیین بزرگداشت لسان الغیب شیرازی:

حضرت حافظ افتخار بشریت؛ ازشاگردی قرآن تا تبعیت از آن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.