4
خبر خوب برای دوست داران محیط زیست فارس در هفته محیط زیست:

شکارچیان اشکنانی به جمع حامیان حیات وحش پیوستند

  • کد خبر : 45384
  • 16 خرداد 1403 - 13:48
شکارچیان اشکنانی  به جمع حامیان حیات وحش پیوستند
روزها از پی هم می گذرند و خاطره بعضی آدم ها که جانشان را برای حفظ طبیعت ایران زمین و سرزمین فارس از دست داده اند همچنان در یادها مانده است ،در جنوب ایران و در کوه های زاگرس شکارچیان برای زنده نگهداشتن یاد دوستداران محیط زیست دست از ماشه می کشند و تفنگشان را بالای تاقچه اتاق برای همیشه آویزان می کنند.

به گزارش آونگ پرس، آنها از این کوه به آن کوه و از این دره به آن دره بصورت غیر مجاز، در تاریکی شب، روزهای بارانی و در گرما برای شکار حیوانات وحشی خطرات را به جان خریدند و کارشان تا آنجا پیش رفت که هم به خود و هم به حیات وحش آسیب زدند اما اکنون دریافته اند که باید به جمع دوستداران طبیعت و حیات وحش بپیوندند.
شکارچیانی که جسورانه چشم در چشم آهوان زیبا در کسری از ثانیه دست بر ماشه می بردند و جانشان را می گرفتند تا گوشت تازه به خانه ببرند و پوست حیوان وحشی را بفروشند. اما این روزها این شکارچیان، متحول شده اند. دستشان هیچ تفنگی را لمس نمی کند. آنها این روزها با شکارچیان روزهای قبل فرق کرده اند.
حمزه برومند فر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با تجلیل از شکارچیان اشکنانی که به جمع حامیان حیات وحش پیوستند، اقدامات انجام شده را در راستای تثبیت و تحکیم ارزشهای محیط زیست در این شهرستان دانست.
محمد پور رستمی عضو شورای اسلامی شهر اشکنان و فعال محیط زیستی در باره پیوستن شکارچیان به دامان طبیعت گفت: درجلسه هم اندیشی دوست داران محیط زیست و حیات وحش فعالیت خود را شروع کردند که امیدواریم با همکاری دیگر سازمان های مردم نهاد شاهد محیطی امن برای حیاط وحش باشیم.
پور رستمی گفت: تصمیم بر این شد که باهمه شکارچیان غیر مجاز برای همکاری وپایش محیط زیست صحبت شود وبرای این امر مهم از همکاری آنها استفاده کنیم .
در این نشست حافظان وپایشگران محیط زیست سادول لامرد وسبز گستران پاقلات نیز حضور داشته اند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=45384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.