1
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس :

باید از هررویداد و جاذبه ای در شهرستان نی ریز برای جذب گردشگر استفاده کرد / نی ریز شهر ملی سفال می شود

  • کد خبر : 45661
  • 25 خرداد 1403 - 15:46
باید از هررویداد و جاذبه ای در شهرستان نی ریز  برای جذب گردشگر استفاده کرد / نی ریز شهر ملی سفال می شود
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس برگزاری رویدادها وجشنواره های مناسبتی در شهرستان ها را امری ضروری دانست و گفت: معتقدم برگزاری چنین مراسمی موجب توسعه گردشگری ، انتقاع جامعه محلی و رونق اقتصاد منطقه می شود .

به گزارش آونگ پرس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۲۵ خردادماه در سفر به شهرستان نی ریز در دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: ایجاد و برگزاری رویدادهای گردشگری در سطح استان در اولویت و دستور کار است .
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به پتاسیل ها و ظرفیت های گردشگری همچنین تعدد آثار
تاریخی در شهرستان نی ریز گفت: در حال حاضر در شهر نی ریز موزه تخصصی خط و کتابت فعال است و باید اقداماتی از نظر محتوا و تامین نیروی انسانی در این موزه صورت گیرد.او در ادامه به بازدیدش از کارگاه سفالگری در شهر نی ریز اشاره کرد و گفت: وجود کوره و کارگاه سفالگری به قدمت بیش از یکصد سال همچنین استادکاران و پیشکسوتان هنر سفالگری در این شهرستان نه تنها جاذبه گردشگری است بلکه این داشته ها می تواند عنوان شهر ملی سفال را به نی‌ریز بدهد که در این رابطه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
ثابت اقلیدی گفت: از هر فرصت و رویداد و جاذبه ای در شهرستان نی ریز باید برای جذب گردشگر استفاده کرد و در واقع این جریان سازی است که توسعه گردشگری را به همراه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به ضرورت معرفی و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در رشته های صنایع دستی در شهرستان نی ریز هم تاکید کرد و تهیه و نصب سردیس هنرمندان پیشکسوت شهرستان، محتوا سازی مناسب و تکمیل اشیا مرتبط در موزه تخصصی نی ریز همچنین ایجاد وتوسعه زیرساخت های گردشگری را از جمله موارد مهم و تأثیر گذار برای رونق و توسعه گردشگری این شهرستان برشمرد.
بنابر این گزارش محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه امروز در سفر به شهرستان نی ریز ضمن دیدار با فرماندار شهرستان ، از برخی از جاذبه های تاریخی ، مذهبی وگردشگری، چون آستان مقدس امامزادگان حسن (ع)و حسین(ع)،
کارگاهای صنایع دستی و سفال،بازدید دفتراطلاعات گردشگری ، گلزار شهدا ، سرای آبی بی ، موه خط و کتابت ، کارگاه سفال آقای الیاس فخاری ، ( سفال گری ) خانه صنایع دستی ( کارگا، مشبک ، جواهر سازی ، کارگاه نقاشی لعابی ( سفال) ، کارگاه چرم ، سرای جاوید ، سرای فاتح ، کارگاه پیکر تراشی و… این شهرستان بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=45661

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.