9

مردادماه آخرین فرصت ثبت نام دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدارس

  • کد خبر : 46281
  • 18 تیر 1403 - 12:03
مردادماه آخرین فرصت ثبت نام دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدارس
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شیراز از آغاز ثبت نام سرویس مدارس از طریق سامانه "سفیر مهر" خبر داد و افزود: دانش‌آموزان تنها تا انتهای مردادماه فرصت دارند تقاضای خود را در سامانه سرویس مدارس اعلام کنند.

به گزارش آونگ پرس، پیمان باباخانی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از امسال صفر تا صد سرویس مدارس برعهده شهرداری گذاشته شده است، گفت: سال گدشته در شهریورماه براساس مصوبه هیئت وزیران کلیه وظایف سرویس مدارس برعهده شهرداری‌ها گذاشته شد و ما از آبان ماه تقویم اجرایی را تدوین کردیم.

وی از ارائه نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در دی ماه به شورای شهر اشاره کرد و گفت: این نرخ‌نامه در اسفندماه به تأیید فرمانداری و شورای شهر رسید و براساس تقویم اجرایی فعالیت‌ها ادامه یافت.

وی با تاکید براینکه در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های مهم پیش روی سرویس مدارس عدم نرخ گذاری در شروع سال تحصیلی و سردرگمی رانندگان و خانواده‌ها تا چندماهه نخست سال تحصیلی بود، گفت: امسال خانواده‌ها و رانندگان با مشاهده هزینه سرویس می‌توانند به راحتی ثبت نام کنند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شیراز، گفت: یکی از مهمترین موارد ثبت نام سرویس مدارس را سامانه‌ای دانست که اطلاعات دانش‌آموزان در آن ثبت و تخصیص سرویس از این طریق انجام شود که بر همین اساس سامانه سفیر مهر ویژه شهرداری با تایید مرکز افتا ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در حال حاضر تمام تست‌های امنیتی را با موفقیت گذرانده است، گفت: اطلاعات دانش‌آموزان و رانندگان کاملا محرمانه در این سامانه و برروی سرور شهرداری قرار دارد.

وی از ساماندهی شرکت‌های حمل و نقلی به عنوان یکی دیگر از اولویت ها سخن گفت و افزود: ۲۷ شرکت متقاضی سرویس مدارس بودند که بر اساس درجه‌بندی شرکت‌ها، ۲۳ شرکت دارای درجه ۳ بودند و به عنوان شرکت‌های طرف قرارداد سرویس مدارس فعال خواهند بود.

وی از اعلام فراخوان ۷۰۰ نفر از مدیران اجرایی فعال در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: ۴۱۴ نفر از این تعداد در مصاحبه‌های انجام شده به عنوان مدیران اجرایی به شرکت‌ها معرفی شدند.

باباخانی ضمن تقدیر از زحمات آموزش و پرورش در سالیان سال برای امر سرویس مدارس از همکاری این نهاد در انجام این امر سخن گفت و افزود: هرچه جایگزینی سامانه سفیر مهر به جای سامانه قبلی نیازمند اطلاع‌رسانی به جامعه است، و از آنجا که تنها تا آخر مردادماه ثبت نام از دانش‌آموزان و رانندگان انجام می‌شود، و در شهریورماه تخصیص سرویس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: رانندگان متقاضی سرویس مدارس نیز از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان‌های معین و ارائه مدارک ثبت نام کنند.

وی از شروط رانندگان به حداقل سن ۲۳ سال، دارای گواهینامه معتبر، خودرو دارای معاینه فنی اشاره کرد و گفت: تست ۷ گانه سلامت روحی و روانی از رانندگان نیز گرفته خواهد شد.

وی گفت: شهرداری به عنوان ناظر عالی وطیفه تایید نهایی رانندگان را برعهده دارد.

وی خطاب به خانواده‌ها گفت: اگر راننده‌ای را در خارج از این سامانه پذیرفتند هیچ مسؤولیتی برعهده شهرداری و سامانه نیست.

وی ادامه داد: برهمین اساس خانواده‌ها موظف هستند از طریق سامانه اقدامات سرویس مدارس عزیزان خود را دنبال کنند.

وی در خصوص تعداد سرنشینان خودرو گفت: مبنای تعداد سرنشینان سرویس مدارس کارت خودرو و تعداد نفرات استاندارد ذکر شده در کارت خودرو است.

باباخانی از اعلام ثبت نام ۳ هزار راننده متقاضی سرویس مدارس لر سامانه خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که از ابتدای تیرماه روند ثبت نام آغاز شده است و نرخ مصوب سرویس برای رانندگان محرز بوده است، تاکنون ۳ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام متقاضیان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹ هزار راننده مسوولیت جابه جایی دانش‌آموزان را برعهده داشته اند.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویزه‌ رانندگان و ارائه مطالبی در هفت سرفصل از جمله کنترل خشم، اطفا حریق خودرو و… برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز همچنین گفت: اولیای دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی جهت ثبت‌نام خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به سامانه سفیر مهر (safirmehr.shiraz.ir) مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=46281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.