5
سردار کوشکی تاکید کرد:

توجه به قشر خاکستری در تولید محتواهای عرصه دفاع مقدس

  • کد خبر : 46340
  • 19 تیر 1403 - 15:12
توجه به قشر خاکستری در تولید محتواهای عرصه دفاع مقدس
سردار «کوشکی» از جمله ویژگی‌های فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی را، تولید محتوا به صورت خودجوش برای کاربران متعدد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه دفاع مقدس، دارای توانایی اتصال بین کاربران فضای مجازی است، تولید محتوای فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی باید جمعیت خاکستری فضای مجازی را نیز در برگیرد.

به گزارش آونگ پرس، سرتیپ دوم پاسدار، «سعید کوشکی جهرمی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواه ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس، ضمن بیان تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم بیان کرد: دلیل عزاداری هر ساله ما مسلمانان برای امام حسین در ماه محرم، بررسی سبک زندگی و صحبت‌های آن حضرت است تا بتوانیم با این بررسی، آن منویات را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه شهادت به عنوان بخشی از فرهنگ اسلامی، مطالبه می‌شود اظهار کرد: گرچه ترس از کشته شدن در ابتدای راه ایثار و مقاومت در بین رزمندگان وجود داشت، اما به تدریج فرهنگ ایثار و شهادت توسعه پیدا کرد و امروزه در کشورهای اسلامی به عنوان مطالبه جوانان دنبال می‌شود.

سردار کوشکی با بیان اینکه اگر نتوانیم در عرصه تولیدات رسانه‌ای با زبان مردم تولید محتوا کنیم، نمی‌توانیم موفقیت زیادی در عرصه فضای مجازی به دست آوریم گفت: همانطور که دلیل پیروزی انقلاب صحبت امام خمینی(ره) با مردم به زبان عوام بود، تولیدات رسانه‌ای نیز باید ویژگی تولید به زبان مردم را داشته باشد.

وی، فعالان رسانه در عرصه دفاع مقدس و مقاومت را، سربازان خط مقدم برشمرد و گفت: برخلاف دوران دفاع مقدس، جنگ امروزه جنگ نقطه‌ای است و خاک ریز مقدم فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، مانیتور است و کسی در این جنگ پیروز می‌شود که بتواند از ظرفیت رسانه استفاده کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، با اشاره به اینکه دفاع مقدس، ارزش‌های جذابی را در اختیار ما گذاشته است گفت: گرچه دفاع‌مقدس تا کنون برای نوجوانان جذابیت داشته است، اما تولید کنندگان محتوا در عرصه دفاع‌مقدس و مقاومت باید به ادبیات آن اهمیت دهند و این جذابیت نباید خلالی در کیفیت آن ایجاد کند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که دفاع مقدس «برای ۲۰۰ سال می‌تواند فرهنگ شما را تغذیه کند»، خطاب به برگزیدگان دفاع‌مقدس و مقاومت گفت: برای نشان دادن جذابیت‌های کمتر مطرح شده در عرصه دفاع مقدس و مقاومت تلاش کنید.

سردار کوشکی با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ فعال مجازی در عرصه دفاع‌مقدس و مقاومت در استان فارس گفت: فضای مجازی امروزه تبدیل به فرصت شده است و با عدم استفاده از آن، دچار زیان می‌شویم.

وی با اشاره به ویژگی‌های کاربران فضای مجازی از جمله کم حوصله بودن گفت: محتوای تولید شده در عرصه دفاع‌مقدس و مقاومت ارزشمند است و باید به بهترین نحو احیاء و به مردم ارائه شود.

سردار کوشکی، عصر امروز را عصر انسان‌های غار نشین برشمرد و گفت: امروز انسان‌ها در غار دیجیتال زندگی می‌کنند و گاهی با فضای مجازی به سراغ غار دیگران می‌روند و با جذب دنبال کننده در فضای مجازی، در غار خود از دیگران پذیرایی می‌کنند.

وی، یکی دیگر از ویژگی‌های عصر امروز را، تخصصی و محرمانه بودن برشمرد و گفت: در جوامع امروزه، جوامع از یکدیگر مجزا و جزیره‌ای شده‌اند و هر جزیره نیز حاکمیت خود را دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌ها عصر امروز، عصر فردگرایی انحصاری و ترویج فرهنگ جمعی است، گفت: در این عصر، هر کس به دنبال ترویج عقیده و فرهنگ خود است و دنبال کنندگان سلبریتی‌ها در شبکه‌های مجازی، حاکی از این واقعیت است.

به گفته وی، عصر امروز، عصر تجارت بدون سرمایه، عصر بمبماران اندیشه، عصر هوش مصنوعی و انسان برتر، عصر جنگ بدون خون‌ریزی، عصر قدرت‌سازان مجازی، جوامع متکثر و از هم جدا است.

سردار کوشکی ادامه داد: دشمن برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده است و باوجود رشادت‌هایی مانند رشادت‌ رزمندگان در ۸ سال جنگ دفاع‌مقدس، از تصرف کشور ناتوان شده است و چون به ناتوانی خود در نابودی نظام جمهوری اسلامی پی برده است، هدف خود را از تصرف خاک، به تغییر در اصول و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی تغییر داده است و برای این هدف تلاش می‌کند.

در پایان این مراسم، از برگزیدگان ششمین جشنواه ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=46340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.