2
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس خبر داد:

ناترازی ۱۸ درصدی ذخیره آب و رشد ۴ درصدی مصرف در استان فارس

  • کد خبر : 47445
  • 22 مرداد 1403 - 11:53
ناترازی ۱۸ درصدی ذخیره آب و رشد ۴ درصدی مصرف در استان فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، از ناترازی ۱۸ درصدی در میزان ذخیره آب و رشد ۴ درصدی مصرف آب در تابستان امسال خبر داد و افزود: این روزها شرایط سختی را به دلیل گرمای بی سابقه هوا پشت سر می‌گذاریم و رکورد مصرف آب و برق جابه‌جا شده است، و با توجه به رشد مصرف آب تلاش‌های انجام شده تا منابع مدیریت شود.

به گزارش آونگ پرس، علی شبانی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی، در خصوص کم آبی در استان فارس گفت: این روزها شرایط سختی را به دلیل گرمای بی سابقه هوا پشت سر می‌گذاریم و رکورد مصرف آب و برق جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: استان فارس از نظر وسعت معادل ۹ استان کشور و از نظر جمعیت معادل ۶ استان کشور است که خدمات رسانی به ویژه در زمینه آبرسانی با تنوع اقلیمی استان امری بس دشوار است.
وی اضافه کرد: ما در فسا، کوار، داراب بعد از تنش کم آبی درگیر بحران بودیم که با تدابیر و تلاش همکاران توانستیم کسری ۲۸۰ لیتر در ثانیه را مدیریت کنیم.
وی افزود: در کمتر از یک ماه توانستیم موجب برگشت ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه به شهرها شویم و از بحران جلوگیری کنیم.
در هفته دولت در سراسر استان در بخش آب حدود ۵۶ پروژه در ۲۵ شهر استان با اعتباری بیش از ۵۹۰ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود که ۵۰۰ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: در بخش فاضلاب ۶ پروژه با ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در ۳ شهرستان بهره‌برداری خواهند شد که جمعیت ۲۳‌ هزار و ۸۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که مهم‌ترین آن تصفیه‌خانه لپویی است.

مدیرعامل آبفا فارس افزود: در استان ۱۴۳ سایت نهضت ملی مسکن با ۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد پیش‌بینی شده است که اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب آن پیش‌بینی شده است.

شبانی افزود: پروژه آبرسانی ۲۷ سایت معادل ۴۸۸ واحد تحت پوشش پروژه نهضت ملی مسکن را تکمیل کردیم و برای پروژه‌هایی که میزان ساخت بیش از ۹۰ درصد دارند، در سه ماه آینده ۱۰۰ کیلومتر شبکه در پروژه های مورد نظر انجام خواهد شد.

وی در خصوص مطالعات فاضلاب ادامه داد: مطالعات فاز یک فاضلاب در ارسنجان و کوهچنار انجام شده است و در مرحله اخذ مشاور است.
وی با اشاره به پروژه‌‌های بانک توسعه اسلامی که در شهر جده کشور عربستان واقع است، گفت: از اعتبارات این بانک که برای رویدادهای زیست محیطی استفاده می‌شود در پی انجام مطالعات فاضلاب ۶ شهر استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای سه شهر
فسا و داراب و فیروزآباد از محل اعتبارات این بانک توسعه اسلامی درخواست شده است.
شبانی افزود: پرونده دو تصفیه خانه در نی‌ریز و فسا به ارزش هزار میلیارد تومان نیز به بانک توسعه اسلامی ارسال شده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن دو نیز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵ درصد آب استان در بخش شرب و ۹۵ درصد بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: از آنجا که در جنوب استان منبع آب پایدار وجود ندارد در شهرستان‌های لامرد و مهر ۷۷۰ کیلومتر آب منتقل کرده‌ایم و در شهرهای اوز، لار، خنج، فتح‌آباد و… نیز از سد سلمان فارسی آب انتقال می‌دهیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=47445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.