3
گلایه مدیر عامل شــرکت عمران شهر صدرا از دستگاه‌های خدمات رسان:

هیچ کدام از دستگاه‌های خدمت رسان در شهر صدرا به تعهدات خود عمل نکردند

  • کد خبر : 47594
  • 27 مرداد 1403 - 9:16
هیچ کدام از دستگاه‌های خدمت رسان در شهر صدرا به تعهدات خود عمل نکردند
مدیر عامل شــرکت عمران شهر صدرا با گلایه از اینکه تاکنون هیچ کدام از دستگاه‌های خدمات رسان در شهر صدرا هزینه نکرده‌اند؛ گفت: علی رغم اینکه شــهر صدرا ۳۰ سال قدمت دارد؛ از نظر زیرساخت ۳۶ سال عقب ماندگی دارد که برنامه‌ریزی‌هایی برای جبران این عقب ماندگی در مدت پنج تا ۶ ســال آینده انجام شده است.

به گزارش آونگ پرس، مهدی پوربهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های این شهر از جمله ۲۰ مدرسه، ۱۸ مسجد و مسیرهای حمل و نقل تا قبل شهرداری و شورا توسط شرکت عمران انجام شده است؛ گفت: طبق ماده ۹ و ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون اجرای شــهرهای جدید به صراحت بر کمک دستگاه های خدمات رسان به شهرهای جدید تاکید شده است اما متاسفانه برخی دستگاه ها بعد از گذشت سال‌ها به شهر جدید صدرا کمکی نکرده‌اند.
پوربهی با بیان اینکه وظیفه سازمان عمران تامین زمین برای زیرساخت‌ها اســت اظهار کرد: در صدرا اراضی زیادی داریم که با کاربری خدمات عمومی به شــرکت عمران واگذار کردند اما به تعهدات خود عمل نکرده و به دنبال تغییر کاربری بودند؛ امــروز ادعا می‌کنیم پای کار ایســتاده ایم تا اراضی را بازپس گیری کنیم.
وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه شرکت عمران هزینه های زیادی برای خدمت رسانی در شهر صدرا انجام داده است، گفت: سرکت عمران صدرا بالغ بر ۴۰۰ میلیارد مالیات داده است که اداره مالیات موظف است طبق قانون مبلغ را برای زیرساخت ها به ما بازگرداند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.
مدیر عامل شرکت عمران صدرا در ادامه به نهضت ملی ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: طرح مســکن ملی تکلیف قانونی و مصوب مجلس است که ما در شهر صدرا مکلف شده ایم ۱۷ هزار ۳۰۱ واحد در ۱۰ سایت در این شهر احداث کنیم.
پوربهی با اشاره به اینکه ۲۱۱ هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کردند که ۷۰ هزار نفر راستی آزمایی شدند و همه این افراد به شهر صدرا وارد می شوند، گفت: شــهر صدرا ظرفیت پذیرش این همه واحد مسکونی را ندارد؛ و خواستار جانمایی ظرفیت مازاد در شهرک‌های ایجاد شده است.
به گفته وی اکنــون ۴۷ هزار متقاضی در انتظار زمین هســتند که بناست در غرب یا شرق صدرا زمین تامین شود.
وی به تخصیص زیرساخت ها در نهضت ملی مســکن اشاره کرد و گفت: ۳۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار اراضی به کاربری آموزشی، درمانی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی تخصیص داده شده است که ۶۶ قطعه در ۱۰ ســایت با اعتباری بالغ بر ۳.۵ همت است.
مدیر عامل شرکت عمران صدا ضمن تاکید اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن کاملا غیرقانونی است افزود: اگر محرز شود فردی امتیاز خود را فروخته اســت بلافاصله لغو مجوز خواهد شد و پول پرداختی نیز به نام دولت ضبط می شود.

کلنگ زنی ساخت ۲ مدرسه با نام شهدای خبرنگار و شهید صارمی در شهر صدرا

مهدی پوربهی، در آیین کلنگ زنی ساخت ۲ مدرسه ۹ و‌ ۱۲ کلاسه با نام شهدای خبرنگار و شهید صارمی در محدوده سایت مسکن ملی شهر صدرا توسط خبرنگاران گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا در حال حاضر ۱۷هزار و ۳۰۱ مسکن در ده سایت در حال انجام است که طبق دستور شهید رئیسی در مسکن ملی زیرساخت ها باید تکمیل شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تکمیل زیرساخت روبنایی و زیربنایی مخصوصا در نهضت ملی مسکن در دستور کار شرکت عمران صدرا قرار گرفت که بر این اساس امروز کلنگ ۲ مدرسه به زمین زده شد.

وی با تاکید بر اینکه در سایت نهضت ملی مسکن مهم ترین موضوع زیر ساختی روبنایی، ساخت مسجد و مدرسه است افزود: امروز در این سایت کلنگ مدرسه ۱۲ و ۹ کلاسه به مساحت عرصه ۶ هزار و ۲۴۶ متر مربع و مساحت زیربنا متراژ هزار و ۶۰۰ متر مربع زمین ۳ هزار و ۴۰۰ زمین متر مربع ۲هزار و ۵۴۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به زمین زده شد که عملیات ساخت آن از امروز با نام شهدای خبرنگار و شهید صارمی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث آب، برق و گاز خدمات خوبی در حال انجام است، افزود: دستگاه های خدمات رسان به خوبی با ما همکاری دارند و امیدواریم برخی از دستگاه ها نیز که در شهر صدرا کم کاری کرده اند پای کار بیایند و طبق قانون زیرساخت های شهر جدید را تکمیل کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=47594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.