1

افتتاح چهار طرح کشاورزی و زیربنایی در بیضا رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس

  • کد خبر : 48444
  • 11 شهریور 1403 - 15:03
افتتاح چهار طرح کشاورزی و زیربنایی در بیضا  رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس
از افتتاح و بهره‌برداری از چهار طرح بخش کشاورزی با هزینه‌کرد بیش از 438 میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، مجتبی دهقان پور بیان کرد: در ادامه برنامه های گرامیداشت هفته دولت، شنبه دهم شهریورماه یک پروژه پرورش مرغ گوشتی، یک واحد گلخانه سبزی و صیفی و دو کانال انتقال آب کشاورزی در شهرستان بیضا افتتاح شد.
به گفته وی؛ پروژه پرورش مرغ گوشتی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در روستای سیبویه احداث شد.
دهقان پور اظهار کرد: دو کانال انتقال آب در روستای سیبویه و جعفرآباد نیز با اعتبار هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی از محل اعتبارات دولتی جمعا به طول ۴۷۰ متر تکمیل و به بهره برداری رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: یک واحد گلخانه سبزی و صیفی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در روستای شهیدآباد افتتاح شد.
به گفته وی؛ با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد ۲۰۰ خانوار روستایی از مزایای آن بهره‌مند می شوند.
دهقان پور با بیان اینکه امروزه، آب یکی از عوامل موثر بر تولید است، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی که با آن مواجه هستیم هر اقدامی که در زمینه مصرف بهینه منابع آبی انجام دهیم می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، یکی از سیاست های وزارت کشاورزی را کمک به توسعه گلخانه ها برای پیشگیری از هدر رفت آب و مصرف بهینه آن عنوان کرد و گفت: شهرستان بیضا به شهر گلخانه ها شهرت دارد و امیدواریم بتوانیم با افتتاح این طرح ها به حفظ ذخائر آبی استان فارس کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.