2
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس:

مراسم سینه‌زنی ۳۲۰ نفره عزاداران شهر لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیرازاجرا شد

  • کد خبر : 48574
  • 14 شهریور 1403 - 15:44
مراسم سینه‌زنی ۳۲۰ نفره عزاداران شهر لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیرازاجرا شد
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای مراسم سینه‌زنی مردم شهر لار در سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیرازخبر داد و گفت: این اجرا با حضور ۳۲۰ نفر از عزاداران مردم شهر لار صورت گرفت.

به گزارش آونگ پرس، محمد ثابت اقلیدی  بابیان اینکه نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی بعد از ۴ شب اجرا امشب به کار خود پایان می‌دهد افزود: در این سوگواره اجراهایی آیینی متفاوتی از سوگواری و مراسم عاشورایی استان‌های مختلف کشور برگزار شد و مورد استقبال گسترده مردم نیز قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: یکی از اجراهای متفاوت آیین سوگواری مردم فارس مربوط به اجرای مراسم عزاداری شهرستان لارستان بود که به‌رسم سینه‌زنی محلات مختلف شهر لار اختصاص داشت.
ثابت اقلیدی گفت: در این اجرا بیش از ۳۲۰ نفر از عزاداران به‌صورت هم‌زمان به سینه‌زنی و نوحه‌خوانی پرداختند و شور حال عجیبی را به این سوگواره بین‌المللی دادند.
او افزود: در این سوگواره بین‌المللی ۲۴ گروه ایرانی و خارجی حضور داشتند و هر شب شاهد اجرای ۶ گروه بودیم و به‌طور متوسط دو اجرا مربوط به آیین‌های عزاداری مردم فارس بود.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در این سوگواره شاهد حضور عزادارانی از شهرستان‌های لار، شیراز، کازرون، نورآباد، استهبان و… از استان فارس بودیم.
گفتنی است در نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی آیینی‌های عزاداری از کشورهای آفریقایی و آسیایی چون مالزی، هند، پاکستان و اندونزی و همچنین استان‌های فارس، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان، یزد، هرمزگان و… حضور داشتند و به اجرای برنامه پرداختند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.