1
فرمانده سپاه فجر فارس :

تکلیف ما اعلام اهمیت موضوع شهید و شهادت به نسل جدیداست

  • کد خبر : 48699
  • 19 شهریور 1403 - 22:55
تکلیف ما اعلام  اهمیت موضوع شهید و شهادت  به نسل جدیداست
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: قرار نیست ما کاری برای شهید انجام دهیم قرار است کاری که برای شهدا کردند را تبیین کنیم، ما تکلیف داریم اهمیت موضوع شهید و شهادت را به نسل جدید اعلام کنیم چرا که شهدا چراغ راه برای سربلندی و عزت کشور هستند.

به گزارش آونگ پرس، سردار یدالله بوعلی، امروز در مراسم هماهنگی دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: این جلسه پیرامون برگزاری دومین کنگره برگزار شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه با حجمی از تنوع برنامه ها مواجه هستیم، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ۳۱ کلید واژه ای احصا و در این خصوص کلیاتی تعریف شد.

سردار هاشم جمالی هم با اشاره به اینکه ثمره تلاش همه دوستان به عطر شهید و شهادت عطرآگین شده است، افزود: تا امروز ۹ هزار و ۴۵۸ دیدار با خانواده شهدا شامل والدین، همسران و فرزندان شهدا انجام شده است و ۹ هزار و ۱۹ سرکشی با جانبازان و آزادگان انجام شده است.

جانشین سپاه فجر فارس گفت: ۱۷ هزار مورد وصیت نامه شهدا مورد پایش قرار گرفته است و سه هزار از والدین شهدا باقیمانده مصاحبه های بودند که هدف گذاری شد و یک هزار و ۲۰۰ مورد مصاحبه انجام شده است.

وی گفت: ۱۱۵ دارالقرآن با نیابت از ۱۵ هزار شهید استان راه اندازی شده است و قرار است تا زمان برگزاری اجلاسیه ۱۵ هزار محفل قرآنی به نیت شهدا برگزار شود و هدف گذاری شده است ۱۵ هزار حافظ قرآن تربیت شوند.

سردار جمالی با اشاره به اینکه کنابت فرامین امامین انقلاب در مورد شهدا با آیات، روایات و اشعار حافظ و سعدی مطابقت شده است، افزود: دیوار نگاره میدان امام حسین (ع) و فضا سازی شهری انجام شده است و از اول مهرماه تا روز کنگره نهایی در روز ۱۰ آبان ماه با شیب مشهود شاهد فضاسازی شهری خواهیم بود.

وی از برگزاری کنگره نهایی در بازه زمانی چهارم تا ۱۰ آبان ماه خبر داد و گفت: افتتاحیه در روز چهارم آبان ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و اختتامیه در روز دهم آبان ماه در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود و قرار بوده هفت هزار و ۴۳۰ اجلاسیه و یادواره های قشری و شهرستانی برگزار شود که امروز سه هزار و ۳۲۱ تاکنون برگزار شده است.

سردار جمالی با اشاره به اینکه در موضوعات مختلف تولیدات هنری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ۱۳ فیلم مستند در مورد شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس آماده اکران است و ۲ چهره ماندگار دفاع مقدس در ایام کنگره معرفی خواهند شد.

وی گفت: برنامه راوی شو با هدف شناسایی استعدادهای هنری با موضوع دفاع مقدس راه اندازی شده است که بیش از ۲۰۰ گروه ثبت نام کردند و بیش از ۴۲ گروه نهایی شدند و ضبط از ۴۲ گروه آغاز شده و سه گروه نهایی شناسایی و معرفی می شوند و استودیو ویژه کنگره در صدا و سیما ایجاد شده است.

سردار جمالی از ایجاد ۳۱۳ کمیک موشن خبر داد و گفت: تهیه و تولید قاب های هوشمند شهدا در دستور کار قرار گرفت و ۱۵ هزار عکس شهدای استان فارس دیجیتال شد و تاکنون اطلاعات هشت هزار شهید وارد سایت کنگره شده است و QRCode روی قاب هوشمند و مقبره شهید نصب شده است.

وی گفت: تمام برنامه های ورزشی، فرهنگی و هنری با موضوعیت و محوریت شهدای استان برگزار می شود و صدهزار دانش آموز صبح و عصر از نمایشگاه نظامی در جوار نمایشگاه بین المللی استفاده می کنند.

وی اجرای سرود ۱۵ هزار نفری و برگزاری یادواره ملی شهدای زن و شهدای ارتش را از دیگر برنامه های کنگره خواند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.