1
شهردار صدرا خبر داد: 

افزایش سرانه فضای سبز و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های شهرداری صدرا است ؛ افتتاح فاز نخست پارک خانواده به مساحت ۱۲ هکتار و پارک مهندسین در شهر صدرا

  • کد خبر : 48804
  • 20 شهریور 1403 - 9:00
افزایش سرانه فضای سبز و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های شهرداری صدرا است ؛ افتتاح فاز نخست پارک خانواده به مساحت ۱۲ هکتار و پارک مهندسین در شهر صدرا
آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه فاز نخست پارک خانواده به مساحت ۱۲ هکتار و پارک مهندسین به مساحت ۲.۵ هکتار در فاز نخست شهر جدید صدرا با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، فرماندار شیراز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا برگزار شد.

به گزارش آونگ پرس، مجتبی پارسایی، شهردار شهر صدرا در این مراسم ضمن تقدیر از همراهی اعضای شورای این شهر ، ابراز امیدواری دوره فعلی مدیریت شهری به عنوان درخشان ترین دوره، در آینده قلمداد شود.
وی عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌های شهر صدرا و سرانه پایینی که در فضای سبز وجود داشت، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بر افزایش سرانه فضای سبز شکل گرفت و از طرفی به سمت پتانسیل‌‌های موجود شهر رفتیم.
شهردار صدرا تصریح کرد: یکی از این قابلیت‌ها پارک خانواده بود که در دستور کار قرار گرفت و با تخصیص بودجه آن طی یکسال گذشته عملیات عمرانی آن سرعت گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.
پارسایی خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با پارک خانواده، پارک مهندسین در فاز یک شهر به وسعت ۲.۵ هکتار تقدیم شهروندان این شهر شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بودجه عمرانی امسال شهرداری صدرا را نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که در سرفصل‌های فضای سبز، ساختمان اداری، آسفالت معابر، لکه‌گیری خیابان‌ها، دفع آبهای سطحی، پروژه‌های فرهنگی و غیره تقسیم شده است.

شهردار صدرا، یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری را تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و یا رها شده ذکر و خاطرنشان کرد: پارک خانواده یکی از این پروژه‌ها بود که بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تاکنون شکل گرفت.همچنین احداث پارک دالاهو، مرکز معاینه فنی و ساختمان اداری در دستور کار قرار گرفت.
پارسایی به شهروندان صدرا این نوید را داد که از مهرماه، ماهانه یک پروژه عمرانی از تجهیز ماشین‌آلات و ناوگان حمل و نقل گرفته تا فضاهای سبز و پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری برسد.
وی به پروژه‌های فرهنگی در دست اقدام هم اشاره و اعلام کرد که نخستین فرهنگسرای شهر صدرا ظرف چند ماه تقدیم مردم می‌شود.
شهردار صدرا ادامه داد: کلنگ پروژه نصب دوربین پایش تصویری سطح شهر صدرا نیز به زودی به زمین زده می‌شود و تا پایان امسال هم به بهره‌برداری می‌رسد.
پارسایی در خاتمه سخنانش یکی از معضلات شهر صدرا را ناایمن بودن ورودی نخست این شهر یا بلوار خلیج فارس ذکر کرد که قبلا شانه نداشت و انحراف وسیله نقلیه موجب سانحه می‌‌شد و در این خصوص اظهار کرد: این محور در دست ایمن سازی است.

تسریع در واگذاری ارتفاعات صدرا به شهرداری با همکاری دولت

مهندس روح‌الله شجاعیان، رئیس شورای شهر صدرا هم در این مراسم با بیان اینکه هم‌اکنون شهرداری صدرا بالغ بر ۳۰ هکتار فضای سبز را در دست اقدام دارد، گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر صدرا قریب به ۳۰ هکتار پارک و فضای سبز در دست احداث است که به همت شهردار محترم تا سال آینده تقدیم مردم می‌شود.
وی اضافه کرد: از لحاظ وسعت، پارک خانواده دومین پارک بزرگ صدرا با ۱۲ هکتار وسعت محسوب می‌شود.پارک بزرگ مقیاس بعدی پارک البرز به وسعت ۹ هکتار در فاز یک و پارک دیگر به مساحت ۶.۳ هکتار در فاز دو این شهر و در جوار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با تصریح بر این نکته که سرانه فضای سبز این شهر به لحاظ کانون جمعیتی پایین است، یادآور شد: واگذاری ارتفاعات صدرا به شهرداری این شهر در دست پیگیری است و مقرر شده در فاز نخست شرکت عمران ۱۰ هکتار از ارتفاعات را واگذار کند، اما روند واگذاری توسط شرکت عمران صدرا به کندی پیش می‌رود.
شجاعیان خواستار خواستار پیگیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برای تسریع در روند الحاق ارتفاعات صدرا به شهرداری این شهر شد.

وی هچنین با بیان اینکه احداث فاز دوم پارک خانواده به سرعت آغاز خواهد شد، گفت: ۲۸ هکتار فضا در جوار گلزار شهدای این شهر نیز موجود است که در تلاش برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا به اتصال صدرا به آزادراه شیراز-اصفهان هم اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی با کارفرمایی شرکت عمران صدرا توسط پیمانکار در حال انجام است.

شجاعیان همچنین با بیان اینکه مسیر اصلی شهر صدرا در افق چند ساله محور بزرگراه امام خامنه‌ای فعلی(قره‌پیری سابق) پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: اولویت ما در این محور، تملک سه کیلومتری انتهایی مسیر است و تا تعیین تکلیف نشود نمی‌توانیم پیوست‌های دیگر را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: این محور دو تقاطع دارد، یکی در محور صدرا(بلوار حافظ) و دیگری در بزرگراه شهید محلاتی که به گفته معاون عمرانی شهرداری شیراز، طراحی آن به اتمام رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه برنامه‌ای برای تعریض ورودی صدرا از سمت محور خلیج فارس وجود ندارد، اعلام کرد با به روز شدن اطلاعات جمعیتی شهر صدرا، مترو به این شهر تعلق خواهد گرفت.
شجاعیان اضافه کرد: چند مسیر از جمله دوکوهک، قره‌پیری سابق و محور خلیج فارس برای دسترسی به مترو پیش‌بینی شده که اگر بزرگراه امام خامنه‌ای تعیین تکلیف شود جمعیت شهر صدرا سریعتر به ایستگاه صنایع در خط ۳ مترو شیراز خواهد رسید.
وی در خصوص چرایی از دستور کار خارج شدن احداث آرامستان صدرا هم گفت: با احداث دو حلقه چاه آب شیرین در فاز یک صدرا، جانمایی آرامستان این شهر از دستور کار خارج شد و جانمایی جدید در شهرداری صدرا در دستور کار قرار گرفته است.
واگذاری ارتفاعات به شهرداری با همکاری دولت تسریع خواهد شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در بخش پایانی این مراسم اظهارداشت: با طراحی شهر صدرا و استقرار شرکت عمران، دولت برنامه‌هایی داشت که پس از چند سال شهر را به شهرداری واگذار کند.
محمودرضا رضایی کوچی ادامه داد: اکنون شهر صدرا یک مفهوم ویژه‌ای پیدا کرده و متفاوت از مفهوم اولیه شده است.
وی افزود: چند حرکت عمده زیرساختی از جمله استقرار مرکز درمانی منحصربه فرد پیوند اعضا در تراز جهانی در شهر صدرا ایجاد شده است.در دیگر حوزه زیرساخت‌‌ها چند بزرگراه به این شهر ختم می‌شود که به عنوان مثال؛ اتصال این شهر به آزادراه، صدرا را در آینده با توسعه جدی مواجه خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در حوزه تاسیسات، آب، برق و …نیز اقدامات خوبی انجام شده و‌ به عنوان نمونه؛ شرکت آبفای شیراز طرح تکمیلی اجرا کرده است.همچنین خط ۲ آبرسانی به شیراز از سد درودزن از صدرا عبور می‌کند.البته در عین حال صدرا از کمبود خدمات روبنایی از جمله پارک، فضای آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمانی و …رنج می‌برد که به همت شورا و شهرداری این شهر، بسیاری از این خدمات مرتفع خواهد شد.
رضایی همچنین تصریح کرد: در صورت تبدیل ارتفاعات صدرا به فضای سبز جنگلی، واگذاری ارتفاعات به شهرداری با همکاری دولت تسریع خواهد شد.
وی ادامه داد: جمعیت فعلی صدرا نزدیک به ۲۰۸ هزار نفر است که در افق اولیه قرار نبود به این میزان جمعیت برسیم اما در افق طرح جامع جمعیت ۴۰۰ هزار نفری پیش‌بینی شده است، لذا باید متناسب با جمعیت پذیری شهر صدرا، پیوست‌های خدماتی پیش‌بینی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین حمل و نقل عمومی را از دیگر چالش‌های موجود شهر صدرا ذکر کرد و گفت: از بزرگره قره‌پیری، خط اتوبوس‌های تندرو یا مترو راه‌اندازی خواهد شد.
رضایی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه شهرداری باید متناسب با اداره شهر نیروهای متخصص، کارآمد، نخبه و فعال در مدیریت شهری بکار بگیرد، عنوان کرد: شهرداری صدرا با کمبود نیرو مواجه است که تلاش خواهد شد ساختار تشکیلاتی مدیریت شهری اصلاح و کمبود نیروها جبران شود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.