1
بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

تسهیل ترافیک غرب به شرق شیراز با تکمیل بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی

  • کد خبر : 48848
  • 20 شهریور 1403 - 11:22
تسهیل ترافیک غرب به شرق شیراز با تکمیل بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
شهردار کلان شهر شیراز، از 92 درصد پیشرفت فیزیکی محور شمالی بزرگراه شهید سلیمانی و آیت الله حائری شیرازی خبر داد و گفت: کارهای سخت و سنگین این پروژه به اتمام رسیده است و در مرحله نازک‌کاری است؛ که این پروژه رینگ شمال غربی شیراز از بلوار جمهوری به حسینی الهاشمی است و ترافیک غرب به شرق را تسهیل می‌کند.

به گزارش آونگ پرس، محمدحسن اسدی در بیست‌ویکمین بازدید از روند اجرای شیفت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله ‌محی‌الدین حائری‌شیرازی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ربیع‌الاول با اشاره به اینکه پروژه ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی به طول ۱۲ کیلومتر است، گفت: بخش باقیمانده از پروژه توسط دو منطقه ۶ و یک و سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری شیراز در حال اجرا است.
اسدی با اشاره به اینکه محور جنوبی این بزرگراه که ‌در دهه فجر سال قبل با حضور وزیر دادگستری به بهره‌برداری رسید مورد استقبال و رضایت مردم واقع شد گفت: بهره‌برداری از محور شمالی می‌تواند مکمل این موضوع باشد و رضایتمندی بیشتر مردم را در پی داشته باشد و البته مکمل نهایی محور جام‌جم است که با تکمیل آن علی رغم افزایش رضایتمندی در بین مردم شاهد کاهش بار ترافیکی شهر خواهیم شد.
اسدی بهره‌برداری و یا آغاز عملیات عمرانی ۶۲ پروژه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته و در ۳۷ مین مرحله از جهش عمرانی پروژه‌های شهرداری شیراز و همچنین رونمایی از یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را نشان دهنده اهمیت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز نبست به نیازهای این شهر دانست.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه تونل ملل اضافه کرد: در صفحات مجازی در خصوص پروژه تونل ملل که هفته گذشته کلنگ‌زنی شد، مباحثی مطرح می‌شود که اجرای این تونل می‌تواند منجر به افزایش ترافیک در محور قصردشت و همت شمالی شود اما اینگونه نیست و مسیر تونل ملل برعکس بوده و یک مسیر خروجی یک‌طرفه است که با اجرای آن ترافیک از سمت همت شمالی و قصردشت به کمربندی اکبرآباد هدایت می‌شود.
وی در پاسخ به این گلایه که تمرکز شهرداری بر پروژه‌های بزرگ مقیاس نسبت به پروژه های کوچک مقیاس است، گفت: به همین نسبتی که پروژه‌های بزرگ مهم هستند پروژه‌های کوچک مقیاس هم مهم است و در حال انجام است و در همین راستا ۴۵ درصد مطالبات تمام شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها پرداخت شده است و لذا اهمیت پروژه‌های بزرگ و کوچک یکسان است و به زودی گزارش کاملی از اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس نیز داده خواهد شد.

سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در این مراسم در خصوص تونل ملل اظهار کرد: در خصوص این پروژه مباحث کارشناسی شده بسیاری صورت گرفته و این تونل در بخش‌هایی از شهر شیراز ترافیک را برمی‌دارد.
وی افزود: افتتاح ۵۰ درصدی این پروژه در سال گذشته در حالیکه هنوز به اتمام نرسیده بود، رضایتمندی بسیار خوبی را در بین مردم برداشت و ما اطمینان داریم تکمیل این پروژه اثرگذاری خوب و رضایتمندی مطلوبی را در پی خواهد داشت
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ضرورت دارد به جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر پروژه، بازدید مکرر از این پروژه انجام شود تا در زمان تعیین شده برای بهره‌برداری پروژه که آبان اعلام شده است، اقدامات در حال انجام به صورت مداوم پیگیری شود.

بابک همتی، مدیر پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز در این بازدید اظهار کرد: پروژه کوهسار مهدی (عج) در دهه‌های گذشته عملیات عمرانی آن آغاز شد و فازهای اولیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید و در دوره مدیریت شهری فعلی، فازهای ۲ و ۳ شمالی به نام آیت‌الله حائری شیرازی نام‌گذاری و در حال اجراست.
وی گفت: باند شمالی پروژه با توجه به ریزش‌های چند مرحله‌ای که داشت به تاخیر افتاد که پس از این حادثه بررسی‌های بسیاری انجام شد وعلی رغم پیش بینی تونل‌هایی، تعدادی تونل و گالری های مصنوعی تعبیه شد تا از بروز هر‌گونه خطر ریزش جلوگیری شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا با روند روبه اتمام این تونل‌ها و گالری ها فاز باند شمالی در چندماه آینده به بهره‌برداری برسد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=48848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.