2
مدیر عامل آبفا فارس:

در هفته دولت۵۳۰ هزار نفر ازمزایای پروژه های آب و فاضلاب منتفع شدند

  • کد خبر : 49077
  • 26 شهریور 1403 - 7:35
در هفته دولت۵۳۰ هزار نفر ازمزایای پروژه های آب و فاضلاب منتفع شدند
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ضمن اعلام گشایش ۶۴ پروژه ی آب و فاضلاب در هفته ی دولت، از سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیرین نیکوکار کشور و استان به منظور اجرای طرح های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان فارس ، دعوت به مشارکت کرد.

به گزارش آونگ پرس ، علی شبانی همزمان با پایان ایام هفته ی دولت با اشاره به این موضوع که هفته دولت یادگار شهدای فداکار دولت و یادآور خدمات دول مختلف در طول حیات طیبه ی انقلاب است و خدا را شاکریم که فرصت یافتیم تا با رونمایی از خدمات جدید دولت در حوزه ی آب و فاضلاب، هم در راستای رویکرد اصیل انقلاب مبنی بر نهضت خدمت رسانی بی منت به مردم گام برداریم و هم منعکس کننده ی تلاش پر شور خادمان مردم در دولت خدمتگزار باشیم.

وی ضمن آرزوی تداوم توفیق خدمت برای دولتمردان این نظام اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری ۶۴ پروژه ی اب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان با حضور استاندار و معاونین، فرمانداران و مسئولین محلی شهرستان ها گشایش یافت و جمعی از مردم استان فارس از مزایای این خدمات بهره مند شدند که از این حیث نیز پیشانی شکر بر آستان کرامت خداوند میساییم و شاکریم که ما را وسیله ی این گشایش ها قرار داد.

شبانی در ادامه ابراز امیدواری کرد : با بهره برداری از این پروژه ها شاهد وضعیت مطلوب تر آبرسانی در شهرها و روستاهای استان باشیم .

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با بیان این مطلب که در ماه های گذشته کارکنان شرکت آبفا فارس در سراسر استان با ارائه ی الگوی تازه ای از تلاش، سعی کردند تا هم استانی های عزیز کمترین مشکل را در حوزه ی آبرسانی به ویژه در این تابستان گرم احساس کنند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: در چند ماه گذشته طرح ها و پروژه های آبرسانی موثری در اقصی نقاط استان به بهره برداری رسیده است و برآنیم تا این روند را با توان بیشتر ادامه دهیم و اطمینان می دهیم در آینده ای نه چندان دور در بسیاری از نقاطی که به دلیل خشکسالی های سنواتی دچار بحران کم آبی هستند، به شرایط مطلوب تری خواهیم رسید.

این مقام ارشد حوزه ی آبرسانی در فارس، افزود: شرکت آبفا فارس به منظور گرامیداشت هفته ی دولت، در راستای رسالت خطیر خود مبنی بر تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم شریف استان، ۶۴ پروژه ی آب و فاضلاب شهری و روستایی را با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۲ میلیارد تومان در مدار بهره برداری قرار داد.
وی در تشریح پروژه های مزبور، گفت: این ۶۴ پروژه مشتمل بر ۵۸ پروژه آبرسانی و ۶ پروژه فاضلاب بود که مجموعا مردم ۳۰ شهر و ۲۵۵ روستای استان با جمعیتی قریب به۵۳۰ هزار نفر از مزایای آن منتفع شدند.

او در شرح مشخصات فنی پروژه های آب و فاضلاب گفت: پروژه های آبرسانی شامل:حفر، تجهیز و برق رسانی ۲۷حلقه چاه و کف شکنی یا مهندسی مجدد ۱۸ حلقه چاه دیگر ، اجرای۱۶۱ کیلومتر خط انتقال آب ، احداث چندین باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت مجموع هشت هزار و ۳۵۰ متر مکعب ، احداث۵ باب ایستگاه پمپاژ ، اجرای قریب به ۱۳کیلومترخط انتقال برق و ۲۸ کیلومتراصلاح و توسعه ی شبکه ی توزیع آب شرب و همچنین توسعه ی ۳۶۰ متر مکعب تصفیه فاضلاب شهری همراه با اجرای ۱۷هزار و ۶۰۰ متر شبکه ی جمع آوری فاضلاب و واگذاری ۲ هزار و ۵۴۵ فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان می باشد که با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۲ میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری رسید.

علی شبانی مدیر عامل این شرکت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح وضعیت منابع آب استان و تأکید بر لزوم مدیریت مصارف آب از سوی مسئولین و مشترکین آب شرب، به طرح ها و پروژه های آبرسانی شهری و روستایی در دست اجرای این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: به لطف خداوند در حال حاضر در سطح استان پهناور فارس ۱۸۲ پروژه ی آبرسانی روستایی را در ۶۶۹ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۳۵میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۹پروژه ی آبرسانی شهری نیز با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان در دست اجراست.

شبانی گفت: در بخش فاضلاب هم ۳۲پروژه در ۱۴شهر و روستای استان با اعتباری بالغ بر۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان از محل بانک توسعه اسلامی، اعتبارات عمرانی دولت و تسهیلات ماده ۵۶ در دست اجراست.

مدیر عامل این شرکت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این موضوع که به منظور اجرای پروژه ها، نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم، بیان داشت: این شرکت در راستای رویکرد وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت های مالی بخش غیر دولتی جهت اجرای طرح های آب و فاضلاب، تلاش کرده است تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه ی مشارکت های مالی خیرین، وابستگی اجرای برخی پروژه ها را به اعتبارات دولتی کم کند.

وی در خصوص پیشینه ی مشارکت مالی خیرین در امور عام المنفعه، گفت: خیرین در استان فارس از قدیم الایام در انجام امور عام المنفعه مشارکت داشته و پیشقدم بوده اند؛ به طوریکه در اقصی نقاط استان پهناور فارس رد پای پر برکت خیرین را در پروژه های آبرسانی می توان مشاهده کرد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس افزود: در مناطق جنوب استان فارس هم خیرین با احداث آب انبارهایی که از نظر کمیت در دنیا بی نظیر است در پیشه ی فاخر سقایت و آبرسانی به مردم نقش آفریده اند. طی سال های گذشته خیرین نیکوکار در جای جای استان فارس ما را در اجرای طرح های مختلف آبرسانی اعم از احداث مخزن، خط انتقال آب ، شبکه های توزیع آب شهری، حفر چاه و … با تأمین بخشی از منابع مالی یاری رسانده اند که امیدوارم اینگونه مشارکت ها استمرار داشته باشد.

شبانی اظهار کرد: شرکت آبفا استان فارس دست یاری سرمایه گذاران و خیرین نیکوکار استان و کشور را در انجام طرح ها و پروژه های آب و فاضلاب استان فارس، به گرمی می فشارد و از حضور و مشارکت آنان در اجرای پروژه های آبرسانی استقبال می کند.

وی در همین خصوص اظهار داشت : شرکت آبفا استان فارس با توجه به ظرفیت های قانون بودجه، طرح ها و پروژه های خوبی را در حوزه های آب و فاضلاب مورد مطالعه قرار داده و به منظور اجرای آن برنامه ریزی و هدفگذاری کرده است که با یاری خداوند در صورت تحقق این اهداف و برنامه ها ، تأثیرهای ملموس و قابل توجهی در بهبود شاخص های بهره مندی از آب شرب و همینطور ارتقاء شاخص های بهداشتی و زیست محیطی در حوزه ی جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان ، حاصل خواهد داشت.

۵۳۰ نفر از مردم شهرها و روستاها استان از مزایای پروژهای افتتاحیه هفته دولت بهره مند شدند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.