0
فرماندار اقلید:

تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری شهرستان باید پاکیزه و بهداشتی باشد

  • کد خبر : 49212
  • 28 شهریور 1403 - 18:00
تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری شهرستان باید پاکیزه و بهداشتی باشد
شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید در کارگروه پسماند شهرستان اقلید با بیان اینکه پراکتش زباله و پسماند در مناطق تفرجگری و گردشگری شهرستان زیبنده این مناطق و مردم شریف شهرستان نیست اظهار داشت: این مناطق باید با همکاری محیط زیست و دوستداران طبیعت پاکیزه و بهداشتی باشد.

به گزارش آونگ پرس، منصوری بیان داشت: زباله‌های رها شده در حاشیه جاده‌ها و تفرجگاه های برخی مناطق، معضلی است که علاوه بر تهدید زیست محیطی و تخریب روحیه گردشگران و طبیعت گردان به تاکید کارشناسان باید برای رفع آن علاوه بر اصل مهم فرهنگ سازی، تدابیر ویژه ای اتخاذ کرد.
وی ادامه داد: عرصه ها و حاشیه راه های جنگلی با درختان انبوه که در فصل بهار با رنگ های مختلف سبز مسرت بخش می تواند به تنهایی چشمان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و حتی بومیان منطقه را بنوازد و با تولید اکسیژن در این فصل زیبای سال حس خوب زیستن را برای انسان به ارمغان بیاورد اما از پراکندگی زباله ها در رنج است، این معضلی که بر مخاطرات زیست محیطی منطقه افزوده است و همچنان ادامه دارد.
منصوری فرماندار شهرستان در ادامه در خصوص دفن بهداشتی پسماند در سایت های دفن زباله شهری و روستایی شهرستان، جمع آوری به موقع زباله در مکانهای تفرجگاهی و زیارتی، جمع آوری و مکانیابی پسماندهای نخا له های ساختمانی در حوزه های شهری و روستایی مطالبی بیان کرد.
حجت الاسلام گشول امام جمعه اقلید نیز بر لزوم مدیریت پسماند و پاکسازی مناطق از زباله تاکید کرد و اظهار داشت : جنگل های این شهرستان به عنوان میراث طبیعی استان و کشور، بر اساس معیارهای دینی و اسلامی باید مورد احترام باشد تا این میراث ه همشیگی بتواند مورد استفاده همه شهروندان قرار گیرد.
گشول دره سیبی امام جمعه شهرستان اقلید همچنین در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست و بهداشت و عاری بودن محیط زندگی از زباله مطالبی را بیان کرد.
جلسه کارگروه پسماند شهرستان اقلید با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار و سایر اعضاء کارگروه در فرمانداری شهرستان اقلید برگزار شد.
علی بخش نجاتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید نیز مشکلاتی که در بخش پسماند حوزه شهری و روستایی شهرستان وجود دارد را تشریح کرد و خواستار مدیریت بهتر در حوزه پسماند شهری و روستایی شهرستان توسط شهرداران و دهیاران شد.
نجاتی بر لزوم مدیریت پسماند در مناطق جنگلی و گردشگری تاکید کرد و گفت: زباله های رها شده در جنگل های برخی مناطق به دلیل افزایش جمعیت ثابت و متغیر یعنی مسافران و گردشگران و همچنین افزایش تولید زباله، سال به سال زیادتر و پیامدهای آن وخیم‌تر می‌شود. این موضوع به گفته طبیعت گردان یکی از مشکلات اصلی جنگل‌های ما محسوب می‌شود.
این جلسه مصوباتی هم داشت که از جمله جمع آوری پسماندهای کشاورزی خصوصا پلاستیکهای استفاده شده کشاورزان در کاشت صیفی جات در اراضی کشاورزی توسط کشاورزان، ساماندهی و مکانیابی سایت های دفن پسماندهای نخاله های ساختمانی حوزهای شهری، پاکسازی ورودی و خروجی شهرها و روستاهای حوزه شهرستان حداقل هفته ای یک مرتبه توسط شهرداران و دهیاران، مدیریت بهتر جمع آوری پسماند در مکانهای تفرجگاهی و زیارتی توسط شهرداران و دهیاران روستاها بود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.