0

بهره‌برداری از پردیس سینمایی استاد امین تارخ، در شیراز

  • کد خبر : 49300
  • 01 مهر 1403 - 11:53
بهره‌برداری از  پردیس سینمایی استاد امین تارخ، در شیراز
پردیس سینمایی استاد امین تارخ، فردا در دومین سالگرد درگذشت این هنرمند در محله کوزه گری شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آونگ پرس، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، امروز در نشست خبری که به مناسبت راه‌اندازی پردیس سینمایی استاد امین تارخ برگزار شده بود، ضمن تبریک ایام دفاع مقدس گفت: این پردیس سینمایی در روز دوشنبه ۲ مهرماه به مناسبت دومین سالگرد درگذشت این هنرمند راه‌اندازی می‌شود.
وحید نمازی، گفت: سال گذشته این پردیس سینمایی با نگاهی عدالت محور در منطقه‌ای که از زیرساخت فرهنگی هنری بی‌بهره بود، ساخته شد و امروز شاهد راه اندازی این پروژه به عنوان یک کار بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر برشمرده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فرآیند بهره‌برداری از این پردیس سینمایی روندی پیچیده داشته است، گفت: خداروشکر در این پروژه تیم بهره‌بردار در کنار تیم عمرانی قرار داشته و به صورت همدل و با هم‌افزایی در کنار تیم شهرداری و سازمان فرهنگی شهرداری و حوزه هنری برای راه‌اندازی تلاش کردند و تمام مجموعه خدماتی شهر شیراز برای رفع نواقص کمک کردند.

به گفته رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، اکران مردمی فیلم در پردیس سینمایی امین تارخ از روز سه شنبه ۳ مهرماه آغاز خواهد شد.
نمازی مردم هنردوست شیراز را لایق بهترین‌ها دانست و گفت: امیدواریم این پردیس سینمایی به یک پایگاه فرهنگی برای فرهنگ دوستان شیرازی تبدیل شود.

حوزه هنری با رویکرد سینما داری، سینما سازی و توامان تربیت هنرمند، به ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و پردیس های سینمایی در کشور پرداخته است.
نمازی ادامه داد: در دوسال گذشته بیش از ۸۰ عنوان فیلم در زمینه‌های مختلف در حوزه هنری استان فارس توسط هنرمندان تولید شده است به طوربکه می‌توان این هنرمندان را پشتوانه چرخه سینمایی ایران دانست.
وی افزود: رویکرد حوزه هنری حذف تک سالن در خصوص سینماها است و مجموعه‌ای از نیازهای فرهنگی را در قالب پردیس با برخورداری از کتابفروشی، فروشگاه محصولات فرهنگی، پلاتو تئاتر و… گنجانده‌ایم.
نمازی، پلاتوی تئاتر پردیس سینمایی امین تارخ را به عنوان یکی از بزرگترین پلاتوهای جنوب کشور برشمرد.

وی افزود: پس از راه‌اندازی این مرکز تمرکز ما در حوزه هنری فارس، بر روی مجموعه پرسیا و پیام شیراز است و در تلاش هستیم تا کلنگ این دو پروژه امسال زده شود و مجموعه پرسید را به عنوان یکی از بزرگترین کمپلکس‌های فرهنگی هنری کشور ایجاد و راه‌اندازی کنیم.
وی به مجموعه سینما ایران نیز اشاره کرد و گفت: بهسازی و بازسازی این سینما از جمله تعویض پرده، صندلی‌ها، سیستم سرمایش و گرمایش و … انجام شده است و در حال حاضر به عنوان یک سینمای با کیفیت شناخته می‌شود.
وی در ادامه به تقویت سیستم صوت سینما شیراز نیز اشاره کرد و گفت: برای سینما سعدی شیراز نیز به دنبال انجام دو موضوع هستیم که یکی جدب سرمایه‌گذار برای حفظ هویت این منطقه شهری است و در موضوع دوم به دنبال یک بازسازی هستیم که با انجام هرکدام از این دو بتوانیم این مجموعه را برای استفاده فرهنگ دوستان فراهم کنیم.

مدیر عامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، نیز در ادامه با اشاره به اینکه راه‌اندازی هر سینما، را باید ایجاد یک مجموعه فرهنگی تاثیرگذار بر شهر و مردم بدانیم، گفت: پردیس سینمایی امین تارخ در سالروز بزرگداشت این هنرمند راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته هادی اسماعیلی، موسسه بهمن سبز بیش از یکصد پرده در یکسال گدشته به مجموعه سینماهای کشور افزوده است؛ سهامدار این موسسه، حوزه هنری است که دیل موسسه سوره، مسوولیت پخش و اکران محتواهای انقلاب اسلامی را برعهده دارد.

اسماعیلی ادامه داد: در چندسال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه هنری و با محوریت بهمن سبز برای توسعه سینما در کشور هزینه شده است.

وی افزود: با رویکرد حرکت به سمت مجتمع های سینمایی با محوریت خانواده که سینما یکی از عناصر این مجموعه ها است و با نگاه به هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، کتاب و کتابخوانی به ایجاد این مجموعه‌ها می‌پردازیم.
وی گفت: ما خود را موظف می‌دانیم که در ۵۵ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر مجموعه فرهنگی ایجاد کنیم.

وی از اکران سیار در شهرهای بدون سینما به عنوان یکی از راهکارهای انتشار محتواهای مرتبط با انقلاب اسلامی اشاره کرد.

پردیس سینمایی امین تارخ دارای ۵ سالن سینما و یک سالن تئاتر است و در مجموع ۸۶۳ صندلی دارد.
مراسم بزرگداشت این هنرمند فقید با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران سینما و خانواده این هنرمند فقید، دوشنبه ۲ مهر‌ماه در شهر شیراز برگزار می‌شود. امین تارخ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در شیراز متولد شد. او در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد
امین تارخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در سن ۶۹‌سالگی به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و در دوم مهر‌ماه ۱۴۰۱فوت کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.