0

حفظ منابع آبی فارس با بهره گیری از سامانه های نوین آبیاری

  • کد خبر : 49304
  • 01 مهر 1403 - 17:09
حفظ منابع آبی فارس با بهره گیری از سامانه های نوین آبیاری
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، از صرفه جویی سالانه یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آب در این استان با استفاده از روش های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش آونگ پرس،سیدمحمود رضا طباطبایی بیان کرد: تاکنون ۴۳۴ هزار و ۳۳۳ هکتار از اراضی تحت کشت استان فارس به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند که ۲۴۷ هزار و ۳۳۳ هکتار آن از محل تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض دولتی اجرا شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: از سطح مذکور ۸۹ هزار و ۶۴۶ هکتار به سامانه آبیاری بارانی، ۱۵۴ هزار و ۲۶ هکتار به سامانه آبیاری موضعی و سه هزار و ۸۲ هکتار به سامانه آبیاری کم فشار مجهز شده اند.
به گفته وی؛ سطحی معادل ۱۸۷ هزار هکتار از اراضی استان فارس نیز بدون استفاده از منابع دولتی و از طریق خود اجرایی به انواع سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطر نشان کرد: از آنجا که منابع آبی استان فارس، به عنوان عامل اصلی محدود کننده در بخش کشاورزی با مشکل مواجه است، توسعه سامانه های نوین آبیاری به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در راستای حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک و پایداری تولید مورد استقبال چشمگیر بهره‌برداران قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.