0
استاندار فارس در آیین آغاز سال تحصیلی جدید:

آینده بهتر ایران در گرو افزایش بنیان های عقیدتی، فکری، علمی، معرفتی و ایثارگری دانش آموزان است

  • کد خبر : 49345
  • 01 مهر 1403 - 20:04
آینده بهتر ایران در گرو افزایش بنیان های عقیدتی، فکری، علمی، معرفتی و ایثارگری دانش آموزان است
ایمانیه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان گفت بعد پرورشی خود را ارتقا دهید تا برای اداره کشور در آینده آماده شوید؛ هرچه بنیان های عقیدتی، فکری، علمی، معرفتی و ایثارگری را افزایش دهید، کشور آینده بهتر و درخشان تری را شاهد خواهد بود.

به گزارش آونگ پرس، محمدهای ایمانیه صبح یکشنبه اول مهرماه در آیین نواختن زنگ «مهر، ایثار و مقاومت»؛ آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه راضیه آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع)، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت وگفت: ان شاءالله دانش آموزان ما سال تحصیلی جدید را با نشاط و تلاش بیش از پیش آغاز می کنند.
استاندار فارس از زحمات همکاران سازمان آموزش و پرورش و همه کسانی که تسهیل کننده تحصیل دانش آموزان هستند قدردانی و ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی پیش رو سالی پربرکت برای دانش آموزان و خانواده های آنان در پیش باشد و در ادامه اظهار داشت: در تمام مواردی که بزرگداشت داریم از جمله میلاد پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع)، هفته دفاع مقدس و امثالهم و آن ایام را گرامی می داریم باید به محتوای آن هم نیز توجه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در بخش سخت افزاری، انصافا اقدامات وسیع و قابل توجه بوده و بسیاری از مدارس سنگی و کانکسی جمع شده و آزمایشگاه ها و سالن‌های ورزشی و زمین های چمن دانش‌آموزی ایجاد و تجهیز شده و اکنون باید بیشتر به پرورش پرداخت، به تقدم تزکیه و پرورش بر آموزش از دیدگاه کلام الله مجید اشاره کرد و افزود: شاید بهتر باشد بگوییم وزرات پرورش و آموزش تا اولویت ها مشخص باشد همانطور که پیشگیری بهتر از درمان است.
ایمانیه کتاب ” ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در تاریخ بشریت” را که، نوشته یک نویسنده آمریکایی است مورد توجه قرار داد و گفت: در این کتاب چهره های تاثیرگذار تاریخ بشریت را رتبه بندی کرده‌اند؛ علی رغم اینکه نویسنده کتاب آمریکایی و مسیحی است اما با دلیل مختلف، پیامبر اسلام (ص) را به عنوان نخستین چهره تأثیرگذار در تاریخ بشریت معرفی کرده است؛ هرکسی که در زندگی بشر تاثیری ایجاد کرده است در این کتاب با توجه به میزان اثرگذاری نام برده شده است اما آیا ما مسلمانان نیز مفهوم آنچه پیامبراکرم(ص) آورد را درک می‌کنیم؟
ایمانیه با بیان اینکه اسلام با اخلاق پیامبر(ص) گسترش یافته است، بر ضرورت مطالعه زندگی پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و افزود:مطالعه زندگی رسول خدا(ص) و سیره ایشان مشخص می کند که معارف اسلام و اخلاق پیامبر با جامعه جاهلی چه کرده است که اعضای آن متحول شدند.
وی از دانش آموزان خواست سطح علم خود را نسبت به زندگی پیامبران و ائمه علیهم السلام بالا ببرند و در ادامه اضافه کرد: امام ششم شیعیان مظهر علم آموزی و ترویج علم بود و لازم است دانش‌آموزان زندگی ایشان را مطالعه کنند تا روش تربیتی و علم آموزی وی را بدانند و از آن بهره‌ گیرند.
ایمانیه با تاکید براینکه برای اینکه با گذشته همراه شویم و تاریخ را به درستی درک کنیم مطالعه کتاب های مختلف یک امر ضروری است، عنوان کرد: باید کتاب‌های جانبازان و شهدا را بخوانیم تا بدانیم که امروز مدیون چه خون‌های مطهری هستیم.
استاندار فارس به دانش‌آموزان‌ توصیه کرد: حداقل روزی نیم ساعت کتاب بخوانید تا همه جانبه نگر شوید؛خواندن کتاب‌های تاریخی بسیار موثر است و اگر کتاب خواندید به تحصیل و مدرسه خود طوری دیگر نگاه خواهید کرد.
وی تصریح کرد: بعد پرورشی خود را ارتقا دهید تا برای اداره کشور در آینده آماده شوید؛ هرچه بنیان های عقیدتی، فکری، علمی، معرفتی و ایثارگری را افزایش دهید، کشور آینده بهتر و درخشان تری را شاهد خواهد بود.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.