0
افسانه خواست خدایی عضو شورای شهر شیراز؛

در راستای جلوگیری از تخریب باغات و فضای سبز و اجرای قانون با احدی الناسی تعارف نداریم

  • کد خبر : 49351
  • 01 مهر 1403 - 22:15
در راستای جلوگیری از تخریب باغات و فضای سبز و اجرای قانون با احدی الناسی تعارف نداریم
افسانه خواست خدایی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد دلاورمردان و شهدای این مرز و بوم به مشکلات ایجاد شده توسط یکی از مدارس خصوصی شهر شیراز اشاره کرد و گفت: این مدرسه که در گروه یک حوزه استحفاظی باغات در قصرالدشت واقع شده  مدت ۱۰ سال است که به علت تغییر کاربری حسب رأی قانونی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای آن بازگشت به حالت اولیه صادر گردیده است.

به گزارش آونگ پرس، عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: متاسفانه به رغم اینکه تمام مراحل و سیر قانونی  از جمله تجدید نظر و دیوان عدالت اداری این رأی را تایید کرده اند و مدرسه مکلف به انتقال مکان خود به جای دیگری گردیده است بارها و بارها با توسل به فشار همچنان در این مکان مستقر هستند.

وی مشکلات ایجاد شده توسط مدرسه مذکور را گره و معضل ترافیکی شدید (نمونه آن همین امروز به عنوان اول مهر) عنوان کرد و بیان داشت: عدم ایمنی و سلامت جان دانش آموزان در این مدرسه تنها بخشی از مشکلات ایجاد شده توسط این مدرسه برای شهروندان است.

خواست خدایی اظهار داشت: در حال حاضر برخلاف تمام آراء صادره قانونی و برخلاف رأی و تصمیم اعضای شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم؛ متاسفانه با خبر شدیم که به دستور مسئولان شهرستان و با بیان رعایت حال والدینی که ثبت نام کرده‌اند مجدداً دستور رفع پلمپ این ملک متخلف صادر شده است.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان ساخت: مگر نه اینکه علاوه بر ۱۰ سالی که پس از صدور رای این مدرسه مهلت داشته تا مکان دیگری برای دانش آموزان این مدرسه مهیا کند با سهل انگاری این کار را انجام نداده است، در اواخر سال تحصیلی گذشته به این مدرسه اخطارهای متعدد توسط شهرداری و اطلاع رسانی به واسطه بنر به والدین این دانش آموزان داده شده است؟

وی اضافه کرد: آیا مردمی که ساعت‌ها با توجه به مشکلات و مسائلشان به جهت این گره ترافیکی در محور شریانی باید ساعت ها در ترافیک بمانند یا بیماران و حادثه دیدگان که نیاز به خودروهای امدادرسان دارند مشمول شهروندان این شهر نمی‌گردند؟ و آیا آراء صادره قانونی توسط مراجع قضایی و شبه قضایی پیش بینی شده در قانون که اتفاقاً تماماً بر اساس ضوابط و مقررات قانونی توسط نمایندگان مردم و دستگاه قضایی و استانی صادر شده است نباید هیچ گونه ضمانت اجرایی داشته باشد؟

خواست خدایی ضمن پرسش اینکه آیا تصمیمات و مصوبات قانونی اعضای شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم این شهر باید نادیده گرفته شود؟ و اگر چنین است جایگاه پارلمان شهری چیست؟ بیان داشت: آیا بر اساس اصل ۱۰۳ قانون اساسی استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشور که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیمات آنها نیستند؟

وی با بیان اینکه چگونه است که متولیان مدرسه‌ای که ۱۰ سال است با توجه به اینکه ی از گران‌ترین شهریه‌های مدارس را از اولیا دانش آموزان اخذ کرده‌اند توان اجاره مدرسه‌ای در مکان دیگر که استانداردهای لازم را داشته باشند ندارند؟ افزود: لذا در خصوص چنین تخلفاتی که از رأی قانونی آن ۱۰ سال گذشته است سه ماه که هیچ صد سال دیگر هم بگذرد وقتی اجرای آراء قانونی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به شکل سلیقه‌ای و تحت شعاع جو ایجاد شده توسط متخلفین متوقف گردد هیچ یک از متخلفین درصدد اجرای رأی نخواهند بود بی‌شک عدالت را در این خصوص نمی‌توانیم در بین شهروندان اجرا کنیم.

تخلف برخی مدیران شهری و قطع بدون مجوز قانونی درختان
افسانه خواست خدایی ناظر شورا در سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حفظ باغات و فضای سبز اشاره ای داشت و گفت: انتظار است که خود مدیران شهرداری اعم از معاونین، شهرداران و روسای سازمان‌ها نیز در حفظ و نگهداری باغات و فضای سبز شهر از مردم پیش گام‌تر باشند که متاسفانه در هفته‌های گذشته شاهد تخلف برخی مدیران شهرداری و نادیده انگاری جایگاه کمیسیون ماده ۷ و قطع بدون مجوز قانونی درختان بودیم.

در راستای قانون با احد الناسی تعارف ندارم
باغات و فضای سبز شیراز خط قرمز شورای شهر است

خواست خدایی تصریح کرد: در راستای حفظ جایگاه قانونی این کمیسیون و در جهت حفظ منافع و مصالح شهروندان عرض می‌نمایم که در خصوص قطع اشجار با احدالناسی در شهر تعارف نداریم و قطعاً صدای مردم هستیم و به شهرداری  تذکر می‌دهم جایگاه این کمیسیون را مشابه گذشته به رسمیت بشناسید؛ بی‌شک در صورت تکرار این موضوع مسیرهای دیگری در راستای احقاق حقوق شهروندان طی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بی شک باغات و فضای سبز شهر شیراز خط قرمز ما در شورای اسلامی است عنوان کرد:  از جانب نمایندگان مردم این موضوع قابل اغماض نیست و با متخلفان چه اشخاص حقیقی یا حقوقی برخورد خواهد شد و به مردم اعلام می نمایم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.