0

شهرداری شیراز با برگزاری مانور «لحظه صفر» به استقبال زمستان می‌رود

  • کد خبر : 49378
  • 02 مهر 1403 - 19:21
شهرداری شیراز با برگزاری مانور «لحظه صفر» به استقبال زمستان می‌رود
جلسه آمادگی برای اجرای عملیات زمستانه با توجه به در پیش بودن فصل سرد و بارش‌های غیرمتعارف احتمالی به میزبانی اداره مطالعات بحران و حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز برگزار شد و در این راستا اجرای مانور لحظه صفر از برنامه‌های پیش رو است.

به گزارش آونگ پرس ،جلسه آمادگی برای اجرای عملیات زمستانه با توجه به در پیش بودن فصل سرد و بارش‌های غیرمتعارف احتمالی به میزبانی اداره مطالعات بحران و حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز برگزار شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اهمیت جایگاه مدیریت بحران در مدیریت شهری، تلاش‌های انجام‌شده از سوی این اداره در ماه‌های گذشته را ارزشمند دانست و اظهار کرد: آمادگی برای بحران‌های احتمالی یکی از مهم‌ترین اقدامات در مدیریت بحران است.

مسعود زارعی با اشاره به نزدیک بودن فصل سرد و احتمال بارش‌های غیرمتعارف در سطح شهر شیراز، برگزاری مانورها و انجام تمرینات برای پیشگیری از وقوع مشکلات احتمالی در همه مناطق را الزامی و مؤثر توصیف کرد.

وی همچنین بر لزوم ادامه‌دار بودن این تمرینات و مانورها برای آمادگی هر چه بیشتر نیروهای شهرداری در مواجهه با بحران‌ها تأکید کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این جلسه عنوان کرد: برگزاری مانورهای آمادگی و تمرینات بیشتر می‌تواند باعث خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر به شهروندان شود و از پیامدها، خطرات، آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی جلوگیری کند.

روح‌الله خوشبخت در ادامه بیان کرد: ادامه‌دار بودن تمرینات و مانورها سبب می‌شود نقاط قابل‌بهبود شناسایی‌شده و ارتقا یابد و درنتیجه خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود.

وی همچنین بر لزوم اجرای دقیق الزامات و مفادی که در دستورالعمل عملیات زمستانه وجود دارد تأکید کرد.

رئیس اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های نهضت خدمات شهری که امسال از سوی گروه مربوطه بر عهده معاونت محیط ‌زیست و خدمات شهری گذاشته‌شده مربوط به مدیریت بحران است، گفت: یکی از بندهای این پروژه برگزاری مانورها و تمرین‌ها جهت ایجاد آمادگی بیشتر است.

امید جابری بابیان اینکه در سال جاری برگزاری سه مانور در دستور کار اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز قرارگرفته که یکی از این مانورها در خط یک مترو برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری مانور لحظه صفر برای ایجاد آمادگی در اجرای عملیات زمستانه و مقابله با پیامدهای احتمالی نیز از دیگر برنامه‌های پیش رو است که با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره مطالعات بحران شهرداری شیراز همچنین از برگزاری مانور زلزله در سطح شهرستان شیراز با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمت رسان و امدادی خبر داد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.