0

حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در یک دبستان چادری عشایری در استان فارس

  • کد خبر : 49385
  • 02 مهر 1403 - 20:34
حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در یک دبستان چادری عشایری در استان فارس
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فارس خاستگاه بزرگان عشایر است و آموزش و پرورش عشایری در این استان بنا نهاده شده است.

به گزارش آونگ پرس ، رضوان حکیم زاده در دومین روز از سفر به استان فارس، با عزیمت به منطقه فرمشگان در محدوده جغرافیایی شهرستان کوار، در چادر مدرسه عشایری که در این منطقه دائر شده حضور یافت و از نزدیک در جریان آغاز سال تحصیلی و فرآیند آموزش دانش آموزان عشایری قرار گرفت.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: دانش آموزان عشایری برای ما فوق العاده ارزشمند هستند  لذا دیدار با آنها را در دستور کار قرار دادیم و در مراسم بازگشایی و آغاز سال تحصیلی عشایر حضور یافتیم.
حکیم زاده تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که برای مدارس عشایری قائل‌ هستیم تلاش کردیم در مراسم بازگشایی این مدارس نیز حضور پیدا کنیم.
سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: در دوره جدید، ارتقای کیفیت آموزشی مدارس عشایری و توسعه هنرستان های عشایری را در دستور کار داریم.
وی اضافه کرد: با توجه به زیست بوم هر منطقه شرایطی را در هنرستان های عشایری فراهم می کنیم تا  دانش آموزان عشایری مهارت لازمه جامعه عشایری را بیاموزند و در آینده بتوانند خدمات مورد نیاز را ارایه دهند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند توسعه عدالت و نصیب آموزشی برابر در اولویت برنامه های آموزش و پرورش است و مدارس عشایر یکی از مصادیق عدالت آموزشی هستند و از این منظر سعی کردیم توجه خاصی به این نوع مدارس داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: فارس خاستگاه بزرگان عشایر است و آموزش و پرورش عشایری در این استان بنا نهاده شده است.
حکیم زاده افزود: شرایط مدارس عشایری فارس، آمار دانش آموزان عشایری استان و ایجاد فرصت ها در این استان منحصر به فرد است و بزرگان عشایر فارس استمرار شرایط آموزشی را در بین عشایر  را موجب شده اند.
وی اضافه کرد: با پویش عملکرد آموزشی سال گذشته سعی می کنیم برنامه ریزی مطلوبی برای سال جدید در حوزه عشایری داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49385

مطالب مرتبط

02مهر
بهره مندی از ایده های راهبران آموزشی در دستور کار اموزش و پرورش قرار می گیرد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جمع راهبران آموزشی مدارس ابتدایی فارس تاکید کرد:

بهره مندی از ایده های راهبران آموزشی در دستور کار اموزش و پرورش قرار می گیرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.