0

مدیر کل حفاظت محیط زیست دستور پیگیری قانونی قطع حدود ۴۰ اصله درخت بلوط در ابوالحیات کوهچنار را صادر کرد

  • کد خبر : 49391
  • 02 مهر 1403 - 20:45
مدیر کل حفاظت محیط زیست دستور پیگیری قانونی قطع حدود  ۴۰ اصله درخت بلوط در ابوالحیات کوهچنار را صادر کرد
عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس به اتفاق جمعی از کارشناسان اداره کل از محل قطع حدود 40 اصله درخت بلوط در دوربرگردان درخواستی راه تنگ ابوالحیات کوهچنار بازدید و دستور پیگیری قانونی قطع این درختان را صادر کرد.

به گزارش آونگ پرس ، پورشیرزاد در حاشیه این بازدید با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه های مهم محسوب می شود اظهار داشت: متاسفانه شاهد قطع غیر اصولی درختان بلوط دراین منطقه بودیم، بلوط درختی ارزشمند در بافت گیاهی زاگرس به شمار می آید و نباید حتی برای ایجاد دوربرگردان یا توسعه راه آن را بصورتی غیر اصولی قطع و نابود کرد.
وی ادامه داد: محل دوربرگردان تقاضا شده در جاده ابوالحیات اکنون به صحنه هایی غمبار از آسیب به طبیعت تبدیل شده و دل هر دوستدار طبعیت را به درد می آورد، طی گزارشی که توسط همیاران طبیعت با اداره محیط زیست شهرستان کازرون مبنی بر قطع درخت در این منطقه ارجاع شد، مسوولان و کارشناسان محیط زیست این شهرستان هم به محل عزیمت کردند و متاسفانه با این صحنه های دردناک مواجه شدیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از مسوولان قضایی و دادستان کوهچنار خواست تا با عاملان این اقدام برخورد قاطع صورت گیرد.
محمد امین بیرامی رییس اداره محیط زیست کازرون و کوهچنار در معیت محیط بانان این شهرستان نیز عازم منطقه تنگ ابوالحیات شده و با بررسی محل اعلامی و ارزیابی مختصات تقاضا شده برای ایجاد دور برگردان در جاده ابوالحیات از قطع غیر اصولی بلوط ها ابراز تاسف کردند.
بیرامی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه پیش از این محیط زیست استان مخالفت جدی خود را با قطع درختان اعلام کرده بود ادامه داد: این رخداد توسط اداره محیط زیست صورتجلسه شد و به دادستان شهرستان کوهچنار جهت پیگیری ارائه شده است.
بیرامی از همیاران و دلسوزان طبیعت که اطلاعی از جزئیات این واقعه دارند خواست تا اطلاعات بیشتر را به اداره محیط زیست شهرستان کازرون انتقال دهند و افزود: بدون تردید با عاملان این اقدام برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کازرون و کوهچنار یاد آور شد: دادستان کوهچنار با بررسی های اولیه دستور ویژه به اداره اطلاعات و آگاهی داده تا ابعاد مختلف این رویداد پیگیری شود.
تنگه ابوالحیات واقع در بخش کوهمره شهرستان کوه‌چنار در استان فارس است. این تنگه که پوشیده از درختان جنگلی است منظره جالب توجهی داشته و در طول تاریخ تنها مسیر دسترسی به مرکز فارس از سوی جنوب بوده ‌است و یادآور یکی از وقایع مهم تاریخ این سرزمین است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.