0

اهدای کتابخانه شخصی مرحومه فتان رضوی‌زاده به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز

  • کد خبر : 49403
  • 03 مهر 1403 - 16:48
اهدای کتابخانه شخصی مرحومه فتان رضوی‌زاده به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز
خانواده مرحومه فتان رضوی‌زاده، در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اهدا کردند.

به گزارش آونگ پرس، رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز از اهدای ۴ نسخه کتاب خطی، ۵ نسخه کتاب چاپ سنگی و سربی، ۴ جلد قرآن کریم چاپی نفیس، ۱۴مجموعه آثار خوشنویسی نفیس و ۱۶۴۲ کتاب چاپی به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خبر داد.
دکتر فرزانه عفیفیان توضیح داد: خانواده مرحومه فتان رضوی‌زاده، در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اهدا کردند. کتاب صحیفه سجادیه به زبان عربی (۱۲۳۶ ه.ق)، به کتابت ابن ابی تراب، قدیمی‌ترین کتاب این مجموعه‌ی اهدایی است و کتاب‌های اهدایی عمدتاً در حوزه‌ی موضوعی عرفان، زبان و ادبیات فارسی، دیوان شاعران نامدار فارسی و تاریخ ایران و جهان است.
وی اضافه کرد: نسخ خطی و چاپ‌های سنگی و سربی اهدایی نیاز به مرمت و صحافی دارند که پس‌از مرمت و صحافی و انجام خدمات فنی در گنجینه‌ی مربوطه نگهداری می‌شوند.
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز گفت: در موزه‌ی کتابخانه، بالغ‌بر ۲۶۰۰ کتاب خطی و چاپ سنگی و سربی وجود دارد. کتاب‌های چاپی نیز با توجه به نوع کتاب به لحاظ نفاست، مرجع یا امانی بودن زبان و غیره مطابق با خط‌مشی کتابخانه پس‌از انجام خدمات فنی به مخازن مربوطه انتقال داده می‌شود.
گفتنی است، مرحومه فتان رضوی‌زاده (۱۴۰۰-۱۳۲۰ه.ش) شخصیتی فرهنگی بوده که طی سال‌های ۱۳۴۰-۱۳۷۵ در دبیرستان زینبیه (ناظمیه سابق) به‌عنوان دبیر ادبیات مشغول به فعالیت بوده‌اند.
به شکرانه‌ی سخاوت و مناعت خانواده مرحومه فتان رضوی‌زاده در انجام این کار خداپسندانه، تندیسی به‌رسم یادبود تقدیم خانواده رضوی‌زاده شد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.