0
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبرداد:

سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز لار و کازرون در اولویت / سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد

  • کد خبر : 49648
  • 07 مهر 1403 - 18:36
سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز لار و کازرون در اولویت / سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری  با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح 9 پروژه گردشگری این استان با سرمایه گذاری بالغ‌بر 400 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، محمد ثابت اقلیدی  در آیین افتتاح هم‌زمان ۱۶۷ پروژه گردشگری که به‌صورت ویبنار و با حضور وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد طی سخنانی گفت : هم‌زمان با فرارسیدن هفته گردشگری ۹ پروژه گردشگری در استان فارس شامل بوتیک هتل ، اقامتگاه سنتی ، مهمان‌پذیر و اقامتگاه بوم گردی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.
او افزود: در حال حاضر ۲۱۵ عنوان پروژه گردشگری در استان نیز در دست اجرا است که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش با مثبت ارزیابی کردن سرمایه‌گذاری ها در بافت‌های تاریخی این استان بر لزوم احیا این مناطق تأکید کرد و گفت : از تمامی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درخواست داریم در بافت‌های تاریخی استان به‌ویژه شهر شیراز ، لار و کازرون سرمایه‌گذاری نمایند.
ثابت اقلیدی بابیان اینکه درب های اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به روی تمامی علاقه‌مندان حوزه سرمایه‌گذاری گشوده است افزود: خوشبختانه امکانات و تمهیدات خوب و مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان فارس به‌ویژه بافت‌های تاریخی به وجود آمده است و در حال حاضر هم هیچ مانعی برای مردم قایل نیستم.
او با تأکید به اینکه سرمایه‌گذاران به‌هیچ‌عنوان با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد افزود: بعضاً برای صدور مجوز باید برخی دستگاه‌های مختلف اعمال‌نظر نمایند اما به‌عنوان متولی اصلی گردشگری در استان این قول را به مردم می‌دهیم که یاری‌رسان و حامی آن‌ها باشیم و مانع‌تراشی صورت نگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه گفت : ابر پروژه‌هایی که امکان اشتغال‌زایی گسترده‌ای برای جوانان داشته باشند به‌صورت ویژه موردحمایت قرار می‌گیرند و چنانچه با مسائل و مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه شدند به‌سرعت این مشکلات مرتفع خواهد شد.
او در ادامه از ارائه تسهیلات کم‌بهره و یارانه دار به سرمایه گذاران حوزه گردشگری همچنین تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی و پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی آنها نیز اشاره کرد و افزود:مردم برای آشنایی بیشتر با نحوه ارایه تسهیلات وامکانات قابل ارائه به سرمایه گذران حوزه گردشگری به ادارات میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مراجعه نمایند.
بنابر این گزارش مراسم افتتاح پروژه های گردشگری در شیراز در اقامتگاه سنتی خورشید در بافت تاریخی شیراز و با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس(به صورت وبینار از شهرستان جهرم) دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، کشفی مشاور ارشد استاندار فارس ، ریس جامعه هتلداران استان فارس و تنی چند از مسولان استانی و شهری شیراز برگزار شد .

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49648

مطالب مرتبط

05مهر
بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی فارس فردا  رایگان  است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس :

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی فارس فردا رایگان است

05مهر
افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته گردشگری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبرداد:

افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته گردشگری فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.