0
دهمین نشست توسعه آموزش و پرورش:

گذر از گفتمان معیشت به بهسازی آموزش

  • کد خبر : 49684
  • 08 مهر 1403 - 20:44
گذر از گفتمان معیشت به بهسازی آموزش
در دهمین نشست مجازی توسعه در آموزش و پرورش ایران، دکتر محمدرضا سرکار آرانی به بررسی امکان تغییر گفتمان معیشتی به گفتمان بهسازی آموزش پرداخت. این استاد دانشگاه‌های ژاپن تأکید کرد که برای تحول واقعی در نظام آموزشی، نیاز به بازگشت به اصول ابتدایی و شنیدن صدای معلمان وجود دارد.

به گزارش آونگ پرس، دهمین نشست از سری نشست‌های مجازی توسعه آموزش و پرورش ایران با حضور دکتر محمدرضا سرکار آرانی به شکل گفتگو محور برگزار شد، به موضوع “امکان و امتناع تغییر گفتمان معیشت به گفتمان بهسازی آموزش” اختصاص داشت.

دکتر سرکار آرانی، استاد برجسته دانشگاه‌های توکیو و ناگویا در ژاپن و متخصص در زمینه روش‌های بهسازی آموزش، در این نشست چالش‌های موجود برای تغییر گفتمان معیشتی به گفتمان بهسازی آموزشی را مورد بررسی قرار داد. او بیان کرد که بازگشت به اصول و اهداف اولیه نهادهای آموزشی و انعقاد یک قرارداد اجتماعی جدید برای بهسازی آموزش، ضرورتی اساسی است.

این نشست همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته وحدت برگزار شد. دکتر سرکار آرانی ضمن تبریک این مناسبت‌ها، بر اهمیت شنیدن صدای معلمان و توجه به نیازهای آن‌ها در فرآیند بهسازی آموزشی تاکید کرد. او همچنین به مناسبت‌های جهانی مانند روز جهانی معلم و روز جهانی صلح اشاره کرد و اهمیت این روزها را در ارتباط با موضوع نشست برجسته ساخت.

در ادامه، آقای گودرزی، معاون مدرسه با ۲۰ سال سابقه، مشکلات معیشتی معلمان و محدودیت‌های محتوای آموزشی را مطرح کرد. او تاکید داشت که مساله معیشت معلمان هرگز به طور کامل حل نشده و محتوای فعلی آموزشی نیز مانع از آموزش مهارت‌های کاربردی به دانش‌آموزان می‌شود، که این امر انگیزه معلمان را کاهش می‌دهد.

آقای خادمی نیز به نیاز به تغییر دیدگاه در سیستم آموزشی اشاره کرد و اظهار کرد که تا زمانی که به دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های واقعی توجه نشود، نمی‌توان مشکلات معیشتی و کیفی آموزش را حل کرد. او بر ضرورت مشارکت همه ذینفعان در بحث کیفیت آموزش تاکید کرد تا بهبود واقعی حاصل شود.

در پایان، دکتر سرکار آرانی به سوالات و نظرات شرکت‌کنندگان پاسخ داد و از همه شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان نشست تشکر کرد. او ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها به بهبود و توسعه آموزش و پرورش در ایران کمک شایانی کنند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49684

مطالب مرتبط

08مهر
وفاق و گفتگوی اجتماعی، کلید توسعه آموزش و پرورش ایران
در یازدهمین نشست توسعه آموزش و پرورش مطرح شد:

وفاق و گفتگوی اجتماعی، کلید توسعه آموزش و پرورش ایران

02مهر
بهره مندی از ایده های راهبران آموزشی در دستور کار اموزش و پرورش قرار می گیرد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جمع راهبران آموزشی مدارس ابتدایی فارس تاکید کرد:

بهره مندی از ایده های راهبران آموزشی در دستور کار اموزش و پرورش قرار می گیرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.