0

ورود همه دستگاه‌های مسوول برای کاهش آلایندگی های زیست محیطی زرقان ضرورت دارد

  • کد خبر : 49775
  • 10 مهر 1403 - 9:55
ورود همه دستگاه‌های مسوول برای کاهش آلایندگی های زیست محیطی زرقان ضرورت دارد
قاسم نهاوندی معاون محیط زیست اانسانی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در نشستی با حضور اعضاء شورای اسلامی شهر زرقان، دکتر حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و تعدادی از سازمان های مردم نهاد در شهر زرقان بر ضرورت پایش آلایندگی های زیست محیطی دراین شهر تاکید کرد.

نهاوندی دراین نشست که با حضور طبری کارشناس مسئول پایش و کشاورز رئیس نمایندگی محیط زیست زرقان ترتیب یافت اظهار داشت : شرایط ویژه توپوگرافی شهر زرقان و قرار گیری ارتفاعات بلند مرتبه در ضلع شمالی و شرقی زرقان ، تعدد روزهای وارونگی هوا، عبور اتوبان شیراز اصفهان در مجاور شهر و از همه مهمتر فعالیت صنایع بزرگ در منطقه شرایط زیست محیطی خاصی را حکمفرما کرده و ضرورت حساسیت و اهمیت توجه به شهر زرقان به ویژه از منظر سلامت و محیط زیست نسبت به سایر شهرها را افزون می کند.
مهندس نهاوندی گزارشی از عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با هدف کاهش آلودگی های ناشی از فعالیت صنایع در زرقان ارائه داده و افزود: علیرغم تلاش ها و پیگیریهای مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و حصول نتایج مطلوب، هنوز وضعیت ایده آل در این شهر ایجاد نشده و در صورتی که تمامی دستگاه ها و مسئولان استانی و شهرستانی همکاری لازم را داشته و خود را قائل به رعایت اصول زیست محیطی بدانند، وضعیت شهرستان قطعاً بهتر و مطلوبتر خواهد شد.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگا ه نظارتی و حاکمیتی و در مقام ضابط دادگستری تمامی تلاش و حمیت خود را برای تحقق موضوع به کار خواهد بست.
جمالی رئیس شورای شهر زرقان نیز به بیان مشکلات ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی و تبعات زیست محیطی که بر شهر زرقان تحمیل می کند پرداخت و اظهار داشت: معضلات ناشی از افزایش واحدهای تولیدی، وضعیت آب شرب، شرایط نامطلوب فاضلاب شهری از جمله مشکلات این شهر است و همکاری و همراهی تمامی دستگاه ها و متولیان امر را جهت حل این مشکلات می طلبد.
دکتر حسینی نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن جمع بندی موضوع و تشکر از دستگاه های که حفاظت از محیط زیست را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهند جهت پیگیری و حل مسائل زیست محیطی شهر زرقان اعلام آمادگی کرد.
سایر اعضای شورا، شهردارو نمایندگان سمن ها نیز در این نشست موارد ضروری و خواسته های خود را مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.