1
مدیر عامل آبفا فارس خبر داد:

شناسایی هشت هزار و ۶۷۷ فقره استفاده غیرمجاز ازآب و فاضلاب در فارس طی شش ماهه اول سال / رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل*

  • کد خبر : 49975
  • 14 مهر 1403 - 22:16
شناسایی هشت هزار و ۶۷۷ فقره استفاده غیرمجاز ازآب و فاضلاب در فارس طی شش ماهه اول سال / رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل*
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر هشت هزار و ۶۷۷ فقره استفاده غیر مجاز و تخلف اعم از شیر برداشت ها و انشعابات غیرقانونی آب و فاضلاب اعمال قانون شده که این تعداد رشد ۱۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه درسال ۱۴۰۲را نشان می دهد.

به گزارش آونگ پرس، علی شبانی با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات آبرسانی و تضییع حقوق مشترکین می گردد، گفت: وصل انشعاب غیرمجاز تخلف محسوب و دارای مجازات های قانونی است، زیرا علاوه بر اختلال در خدمات رسانی منظم، منجر به تضییع حقوق سایر مشترکین، احتمال آلودگی در شبکه های توزیع آب، کاهش عمر و افت فشار در شبکه توزیع به دلیل برداشت های بی رویه می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس با ارائه تعریفی کلی از استفاده کنندگان غیر مجاز (سرقت آب) از آب شرب، به مجازات های قانونی این اشخاص نیز اشاره کرد و گفت: این اصطلاح به آن دسته از اشخاص حقیقی یا حقوقی اطلاق می‌شود که بدون داشتن پروانه انشعاب از تأسیسات آبرسانی استفاده می‌کنند و یا مصرفی مغایر با کاربری تعیین شده، دارند.

وی افزود: از طرفی بر اساس اصول دینی و مذهبی، استفاده غیرمجاز (سرقت آب) از آب، غیرجایز و حرام اعلام شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا فارس ادامه داد: بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب، به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب قانونی، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه، مجازات هایی برای متخلف در نظر گرفته شده است.
وی با هشدار به استفاده کنندگان از انشعابات غیر مجاز، افزود: به منظور جلوگیری از اختلال در روند آب رسانی به مشترکین این شرکت، در سال ۱۴۰۳ شناسایی انشعابات غیر مجاز را با شدت و جدیت در دستور کار قرار داده ایم.

مقام ارشد آب و فاضلاب استان فارس تأکید کرد: برای کلیه کسانی که اقدام به وصل انشعابات غیر مجازکنند ، بر اساس قانون برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در خصوص امکان واگذاری انشعاب قانونی به دارندگان انشعاب غیر مجاز نیز گفت: بر اساس ماده ۴ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، لذا کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می گردند.

گفتنی است: با اقدامات صورت گرفته مشکل تعداد قابل توجهی ازمناطقی که به علت تخلفات صورت گرفته دچار مشکل کم آبی بودند، با جمع آوری انشعابات غیر قانونی( سرقت آب) مرتفع گردیده است.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=49975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.