0

کاهش ۱۷ درصدی تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری و افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت در فارس

  • کد خبر : 50020
  • 15 مهر 1403 - 15:54
کاهش ۱۷ درصدی تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری و افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت در فارس
فرمانده انتظامی فارس از کاهش 17 درصدی تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری و کاهش 16 درصدی تلفات برون‌شهری در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد. همچنین، کشفیات سرقت‌ها در همین مدت با 13 درصد افزایش مواجه شده است.

به گزارش آونگ پرس ، سردار “رهام‌بخش حبیبی” در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، پلیس فارس موفق به کشف ۱۸۵۷ میلیارد تومان کالای قاچاق شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ درصد افزایش یافته است. وی با تاکید بر اهمیت پلیس هوشمند، افزود: “کارآمدی پلیس هوشمند منوط به وجود شهروند هوشمند است و رعایت و اعتماد به قانون و قانونمندی، مهم‌ترین اصل در تحقق جامعه‌ای سالم و پویاست.”

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان پلیس، ایجاد جامعه‌ای قانون‌مدار است که می‌تواند نظم و انضباط را به ارمغان بیاورد. وی تاکید کرد که جامعه‌ای که قانونمداری را سرلوحه خود قرار دهد، از مزایای عدالت و نظم بهره‌مند خواهد شد.

در ادامه، سردار حبیبی به دیگر دستاوردهای پلیس فارس پرداخت و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۵۰ باند سارقان منهدم شده و ۵ هزار و ۴۵۱ نفر سارق دستگیر شده‌اند. در این عملیات‌ها، بیش از ۱۴ هزار فقره سرقت کشف شده است. وی همچنین از انهدام ۲۸ باند قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۱۱ تن انواع مواد مخدر خبر داد.

سردار حبیبی با اشاره به دیگر موفقیت‌های پلیس فارس اظهار داشت: در حوزه مبارزه با اراذل و اوباش، ۱۶۷ نفر دستگیر و ۲۰۰ هزار نفر اتباع غیرمجاز از استان طرد شده‌اند. وی همچنین از کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقت‌ها و افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت خبر داد و به کاهش قابل توجه تلفات حوادث رانندگی شهری و برون‌شهری نیز اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین از ارائه مشاوره به ۳۶ هزار نفر در مراکز مشاوره پلیس و مصالحه ۶۸ درصدی پرونده‌ها به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پلیس فارس یاد کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.