0

کشف فساد و مقابله با فرار مالیاتی؛ گزارش عملکرد سازمان بازرسی فارس

  • کد خبر : 50023
  • 15 مهر 1403 - 15:59
کشف فساد و مقابله با فرار مالیاتی؛ گزارش عملکرد سازمان بازرسی فارس
رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس، در گزارش اخیر خود به کشف موارد قابل‌توجهی از فساد اقتصادی، فرار مالیاتی و جرائم مرتبط با تسهیلات ارزی اشاره کرد. وی همچنین از تلاش‌های این سازمان برای جلوگیری از تخلفات دستگاه‌های اجرایی و حمایت از شفافیت در حوزه‌های اقتصادی خبر داد.

به گزارش آونگ پرس، کاظم اکرمی، امروز در نشست خبری که در آستانه سالروز تاسیس سازمان بازرسی کشور در ۱۹ مهرماه برگزار شد، با تأکید بر نقش نظارتی این سازمان در رعایت مقررات توسط دستگاه‌های اجرایی، از انواع بازرسی‌ها از جمله بازرسی‌های فوق‌العاده، مستمر یا دوره‌ای و موردی از نهادها و دستگاه‌ها سخن گفت.

وی در بخشی از گزارش عملکرد سازمان بازرسی به شناسایی ۱۱ هزار تن ذرت آلوده که از هرمزگان وارد شده بود، اشاره کردو افزود براساس بررسی‌های انجام شده و آزمایشات، این ذرت که قابلیت مصرف خوراکی نداشت، به یک کارخانه خارج از استان منتقل شد تا از آن برای تهیه الکل استفاده شود.

همچنین وی به شناسایی و رصد قاچاق ۲۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل توسط یکی از جایگاه‌های سوخت اشاره کرد که تخلف مذکور پس از رصد اطلاعاتی شناسایی و به مراجع مربوطه گزارش شده است.

در زمینه حوالجات ارزی، اکرمی به سوءاستفاده‌هایی اشاره کرد که افراد با دریافت تسهیلات ارزی برای واردات کالاها مرتکب شدند و افزود: در یک مورد، فردی که با دریافت ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارز علی‌الحساب، به تعهدات خود عمل نکرده و ارز دریافتی را در بازار آزاد به فروش رسانده بود به مراجع قضایی معرفی شد و از دریافت تسهیلات دولتی نیز محروم گردید.

بازرس کل استان فارس همچنین فرارهای مالیاتی متعددی را گزارش داد و گفت: در یکی از بازرسی‌ها مشخص شد که برخی شرکت‌ها با سوءاستفاده از معافیت تعاونی‌های مسکن، تولیدات خود را بدون پرداخت مالیات عرضه می‌کردند که این تخلف با برگ تشخیص ۲۱ هزار میلیارد ریال مواجه شد.

وی در ادامه با تاکید بر عزم جدی سازمان بازرسی برای مقابله با تخلفات و حمایت از شفافیت در دستگاه‌های اجرایی استان فارس، از کشف ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی در بخش معادن و یک هزار و ۲۷۴ میلیون ریال عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط یک پالایشگاه خبر داد. همچنین در حوزه بررسی تراکنش‌های بانکی، مبلغ ۵۲۳ میلیارد ریال تراکنش بررسی و مالیات مربوطه اخذ شد.

در بخش مبارزه با فساد اداری نیز، اکرمی از محکومیت ۱۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش به دلیل دریافت وجوه غیرقانونی و صدور ۷۸ حکم محکومیت تخلفات اداری خبر داد. وی همچنین به تشکیل ۱۴۰۳ پرونده کیفر برای متخلفان در سال‌های اخیر اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.