1

خانه محیط زیست مدرسه شهید خادمی شهرستان ارسنجان پیشتاز دراجرای برنامه های فرهنگی هفته کودک

  • کد خبر : 50038
  • 16 مهر 1403 - 14:46
خانه محیط زیست مدرسه شهید خادمی شهرستان ارسنجان  پیشتاز دراجرای برنامه های فرهنگی هفته کودک
به مناسبت هفته ملی کودک برنامه های فرهنگی با عنوان "برای محیط زیست کودکان، برای آینده ای پاک تر و سالم تر" از سوی خانه محیط زیست مدرسه شهید خادمی شهرستان ارسنجان اجرا شد و با آموزش مسائل و موضوعات محیط زیستی در مدرسه به صورت کلاس به کلاس هفته ملی کودک رنگ و بوی محیط زیستی گرفت.

به گزارش آونگ پرس ، در این برنامه که به منظور ارتقای فرهنگ محیط زیست و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف صورت پذیرفت دانش آموزان با مضرات ظروف یکبار مصرف در زندگی و محیط زیست آشنا شدند و در پایان برنامه به دانش آموزان لیوان استیل درب دار اهدا شد.
مدرسه شهید خادمی شهرستان ارسنجان در طول سال آموزش محیط زیست را در برنامه های آموزشی خود برای دانش آموزان و اولیا دارد و در این زمینه فعال است.
زهرا شفیعی سروستانی، رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست فارس در حاشیه اجرای این برنامه با تقدیر از خانه محیط زیست و مدرسه شهید خادمی شهرستان ارسنجان، فرهنگ سازی برای کاهش مصرف ظروف پلاستیکی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: هیاهوی میل به استفاده از پلاستیک‌ها غوغایی در محیط زیست به پا کرده که تداوم آن با نابودی طبیعت برابری می‌کند، طرفداران محیط زیست در مناسبت‌هایی مانند روز جهانی کودک سعی در جلب نگاه‌ها به این آسیب جدی محیط زیستی دارند. مناسبت‌هایی که شاید برای برخی فانتزی به نظر بیاید، نگاهی که نیاز به تغییر دارد.
حسن ابراهیمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان نیز در این برنامه با اشاره به برنامه های متعدد آموزشی در خانه های محیط زیست شهرستان اظهار داشت: مطرح کردن مناسبت‌ها همانگونه که از نام شان پیداست فرصتی و مجالی است که بصورت نمادین و مناسبتی هم که شده به آن موضوع توجه شود و مهم‌تر از آن آموزش‌ها و اطلاع رسانی اختصاصی تری صورت گیرد تا افراد به این باورپذیری برسند کمترین رفتار آنها می‌تواند در جهان طبیعی محیط زیست اثرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://avangpress.ir/?p=50038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم آونگ پرس منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.